خبرهای داغ:
با تلاش جهادگران بسیج سازندگی خوزستان بیش از ۲ هزار و ۹۶۰ واحد مسکونی در سطح استان خوزستان احداث و بازسازی گردید.
کد خبر: ۹۵۶۱۹۳۹
|
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۸

ازبلوارهای منتها به محله و کوچه های پرچاله، به خانه ام سلمان رسیدیم، ام سلمان یکی از مادران سالخورده ساکن شهرستان باوی در استان خوزستان است، او سال هاست که در یک خانه کوچک قدیمی با سه فرزندش در یک اتاق زندگی می کنند، آشپزخانه و همه قسمت های خانه در یک اتاق ۲۰ متری خلاصه می شود که از نظر مالی هم به سختی می گذرانند.

چند خانه آن طرف تر محمود، کوچکترین فرزند یک خانواده چهار نفره، در حالی که از درب خانه خود را به کوچه می رساند تا با هم بازی هایش شیطنت کند از کنار ما می گذرد، او و خانواده اش ده سالی هست که در این منطقه ساکن هستند و پدر کارگرش در اثر آسیب در محل کار خانه نشین شده او که تحت حمایت هیچ ارگان یا نهادی نیست با پای لنگان ما را همراهی می کند و از مشکلاتش بیان می کند از نداشتن حقوق تا مشکلاتی که بعد از شکستگی استخوان برایش پیش آمد، مهمترین چیز برایش سقف خانه اش است که دیر بجنبد روی سرش آوار می شود.

با پایش ها و بررسی های قرارگاه جهادی بسیج سازندگی و جهادگران شهرستان باوی، این بانوی محجوب و مستضعف ، آن پدر محروم و بسیاری از خانواده های که در مناطق کمتر برخوردار زندگی می کنند شناسایی شدند تا گره ای از مشکلات آن ها بدست جوان های پر امید جهادی باز شود.

 

مسئول گروه جهادی شهید سید عمار موسوی به ما می گوید: برای خدمت به مردم هم محله ای مان، هرکار جهادی که بتوانیم انجام می دهیم، از کاشی کاری و بنایی تا تعمیرات خانه ها.

او بیان می کند؛ اعضای گروه ما هرکدام یک تخصص دارند یکی لوله کشی می کند یکی بنایی، از نوجوان تا کهنسال هم عضو گروه هستند.

 

در باوی ۵۰ واحد مسکونی احداث و بازسازی می شود 

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باوی گفت: با هدف خدمت رسانی در مناطق محروم ساخت و بازسازی ۵۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

 

سروان پاسدار کریم تمیمی افزود: این واحد‌های مسکونی با پیشرفت کاری ۹۰ درصدی بزودی تحویل خانواده‌های مددجو شهرستان باوی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: این ۵۰ منزل مسکونی توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی شهرستان باوی در حال ساخت و بازسازی می‌باشند. 

جهاد خدمت، سرفصل مهر جهادگران بسیج سازندگی است

سرهنگ پاسدار سید اسلام موسوی، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج با اشاره به رسالت بسیج سازندگی مطابق با فرامین رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: در بیانات حضرت آقا، تاکید بسیاری بر کار جهادی و اقدامات جهادگران بسیج سازندگی شد و نیروهای جهادی عزم خود را جزم کردند تا بیش از پیش برای خدمت به محرومان قدم بردارند.

سرهنگ موسوی با اشاره به حضور فعال بیش از ۲۶۰۰ گروه جهادی در سطح استان در بخش های مختلف عمرانی، جهادی اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی گفت: از ابتدای امسال تا کنون در پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی ۲۰۰۰ مسکن محروم بازسازی و تعمیر و ۹۶۰ واحد احداث گردید، همچنین ۵۰ مدرسه تعمیر و بازسازی شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها