خبرهای داغ:
"جام رسانه‌ای امید" ایده‌ای بود که از خوزستان آغاز و امروز به رویدادی ملی تبدیل شده است
کد خبر: ۹۵۶۱۸۰۶
|
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

جبهه واحد رسانه ای خوزستانبه گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ سرگرد سجاد بهمئی، مسئول بسیج رسانه خوزستان  در آیین افتتاحیه اولین رویداد رسانه‌ای جام امید در مجتمع ملی حفاری ایران در اهواز گفت: اولین رویداد رسانه‌ای و تاریخی جام رسانه امید با ۳ رویکرد جهاد امید، جهاد تبیین و جهاد خدمت طراحی شده است.

 

وی افزود: "جام رسانه‌ای امید" ایده‌ای بود که از خوزستان آغاز و امروز به رویدادی ملی تبدیل شده است.

 

سرگرد بهمئی ازجمله اهداف ایجاد جبهه واحد رسانه‌ای را شکل گیری این رویداد رسانه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: جبهه واحد رسانه‌ای در شرایط بروز حوادث و هجمه رسانه‌های معاند در خنثی سازی این توطئه می‌تواند موثر باشد.

 

جهاد تبیین؛ یک دغدغه و ضرورت است

 

همچنین مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بخش دیگری از این مراسم فرهنگی، در سخنانی، جهاد تبیین را یک دغدغه، ضرورت و نیاز امروز جامعه عنوان می کند و می گوید: یکی از راه‌های برطرف کردن مسائل، بیان مشکلات و نقد است و ما در خوزستان موضوعی به نام «نگفتن» نداریم، بلکه «چگونه گفتن» داریم، چگونه بگوییم که اقدامات جهادی خادمان مردم بیان شود و یا چگونه به مشکلات مردم بپردازیم؟ همچنین در مسائل اعتقادی هم موضوعی به نام “نپرسیدن” نداریم، بلکه “چگونه پرسیدن” داریم، این که چگونه بپرسیم تا مرزهای اخلاقی، تمدنی و اسلامی حفظ شود.

 

وی می افزاید: شناسایی ظرفیت‌ها، پیشرفت‌ها و موضوعاتی که به مسائل امیدآفرینی جامعه ارتباط پیدا می‌کند؛ یکی از ابعاد جهاد تبیین است.

 

منادی، انتقال معارف و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران به جامعه را از دیگر ابعاد جهاد تبیین می داند و می گوید: جوانان حلقه و بدنه اثرگذار جامعه بوده و هستند لذا باید توجه بیشتری به جوانان شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، بعد دیگر جهاد تبیین را، شناساندن اهداف دشمنان ایران و اسلام عنوان می کند و می گوید: باید در این زمینه به خوبی عمل کرد تا جوانان ما دچار مشکل نشوند.

 

شکل گیری جبهه واحد رسانه ای،هدفی برای یک رویداد ملی

معرفی پیشرفت های کشور در لیگ رسانه ای امید  

مرتضی کارآموزیان رییس سازمان بسیج رسانه کشور هم در این رویداد خاص فرهنگی- رسانه ای جهاد تبیین را وظیفه همه قشرهای جامعه به ویژه رسانه ها می داند و می گوید: سال گذشته ۲۱ هزار دروغ و شبهه، توسط چهار رسانه معاند خارجی منتشر شد که این اخبار موجی از ناامیدی را در کشور رقم زد به همین دلیل، امید دهی به مردم از جمله مسایل اساسی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و بر آن تاکید داشتند.

 

کارآموزیان، اطلاع داشتن از اقدامات انجام شده را لازمه روایتگری صحیح می داند و با بیان این که لیگ رسانه ای امید به دنبال معرفی پیشرفت های کشور به اهالی رسانه است، ادامه می دهد: سال گذشته بالغ بر ۲ میلیارد پیام ناامیدکننده توسط “انسان رسانه های داخلی” در کشور تولید و در فضای مجازی منتشر شده است که شکستن این فضا نیاز به کار منسجم رسانه ای است.

 

 

 

رییس سازمان بسیج رسانه کشور می افزاید: ذائقه مخاطبان ایرانی تهدید محور است و این موجب شده تا با خطاهای ادراکی پیشرفت های کشور، یا دیده نشده و یا با تاخیر منعکس شود.

 

 

 

وی ادامه می دهد: گروه بحران مستقر در خارج از کشور بر برجسته نمایی و سیاه نمایی کشور متمرکز شده است و این در حالی که رسانه های کشور بر روایت پیشرفت ها و دستاوردهای کشور در بخش های مختلف توجه ندارند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها