زنجان _ مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان گفت:رسالت بسیج دانشجویی، تربیت نیروی انسانی با انگیزه، مومن و معتقد است.
کد خبر: ۹۵۶۱۷۵۴
|
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

 

رسالت بسیج دانشجویی تربیت نیروی انسانی با انگیزه، مومن و معتقد استحسین محمدی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن گرامیداشت روز دانشجو، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری «مدظله العالی» دانشجو یک روشن فکر تمام عیار مسلمان و متدین است، اظهار داشت:روز دانشجو اهمیت بسزایی در تاریخ انقلاب اسلامی دارد و هر اتفاق و رخدادی که در این کشور اتفاق افتاده است دانشجویان نقش اساسی در آن داشته اند.

وی با بیان اینکه امام راحل (ره) فرمودند: دانشگاه مبدا تمام تحولات است، ادامه داد:عنصر اصلی حاضر در دانشگاه‌ها دانشجویان هستند که می‌توانند جامعه را متحول و دگرگون کنند.

محمدی با بیان اینکه دانشجویان در شکل گیری انقلاب اسلامی پیش قراول و همراه امام راحل (ره) بودند، افزود:این قشر در دوران دفاع مقدس حاضران اصلی و جز فعالین و تاثیر گذران عرصه دفاع مقدس بودند.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشجویان در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تاثیرات بسزایی در جامعه داشته‌اند، گفت: دانشجویان در پیشرفت و توسعه کشور نقش موثری دارند و امروز این دانشجویان ایرانی هستند که به دستاورد‌های عظیم رسیده و در دنیا زبانزد هستند.

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان تاکید کرد:فریاد استکبار ستیزی دانشجویان مربوط به قبل از انقلاب و دوران انقلاب نیست بلکه ریشه در تلاش‌های همیشه در صحنه این قشر به ویژه در دوران کودتای ۲۸ مرداد ماه ۱۳۳۲ دارد.

وی با بیان اینکه دانشجویان ۷۰ سال پیش به این بصیرت رسیده بودند که آمریکا نباید وارد کشور و وارد معادلات ایران اسلامی شود و نباید به آن‌ها اعتماد کرد، افزود:خوشبختانه طی این سال‌ها دانشجویان نیز به این آگاهی رسیده اند.

محمدی با اشاره به اینکه روز دانشجو سالروز تولد شعار مرگ بر آمریکا است و این روز به عنوان روز استکبار ستیزی نامیده می‌شود، گفت:دانشجو چشم بینا و زبان گویای مردم است.


این مسئول با اشاره به عبارت معروف شهید بهشتی مبنی بر اینکه دانشجو موذن جامعه است، عنوان کرد:دانشجو اگر همانند موذن بیدار باشد دیگران را نیز بیدار خواهد کرد و آن‌ها را به اهداف والا خواهد رساند و اگر این اتفاق صورت نگیرد جامعه به خواب غفلت خواهد رفت.

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه به مناسبت هفته بسیج دانشجویی برنامه‌های مختلف پیش بینی و برنامه ریزی شده است، خاطر نشان کرد: حضور در دانشگاه ها، گفت و شنود دانشجویان، روشنگری در عرصه مختلف، تبیین رسالت‌های دانشجویان، حضور مسئولین استانی در دانشگاه ها، برگزاری مناظرات دانشجویی، کرسی‌های آزاد اندیشی و اکران فیلم از جمله برنامه‌های شاخص برگزار شده در هفته بسیج است.

محمدی در پایان با بیان اینکه رسالت بسیج دانشجویی، تربیت نیروی انسانی با انگیزه، مومن و معتقد است، عنوان کرد:مأموریت بسیج دانشجویی این است که نیرو‌های هم تراز مورد نیاز انقلاب اسلامی تربیت کند که در این راستا مقوله‌های تربیتی، معرفتی، بصیرتی و مهارتی از عوامل تربیت نیرو‌های همتراز است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار