زنجان _ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت:بنیاد شهید در حمایت آثار موضوعی ایثار و شهادت محدودیتی ندارد.
کد خبر: ۹۵۶۱۵۹۶
|
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴

بنیاد شهید در حمایت آثار موضوعی ایثار و شهادت محدودیتی ندارد

 

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛عباس برزگر اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی و نهادی بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ راه و پاسداشت قهرمانان شهید است که در همین راستا از آثار فاخر و ارزشی با موضوع ایثار و شهادت حمایت می‌شود.

وی در خصوص حمایت از نمایشنامه‌های صحنه‌ای یا خیابانی با موضوع ایثار و شهادت تصریح کرد: تمام نمایش‌نامه‌های صحنه‌ای یا خیابانی که حتی توسط افراد عادی با موضوع شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نوشته می‌شود، در صورت اینکه قبل از روی صحنه رفتن به اداره فرهنگی و هنری بنیاد شهید ارائه شوند و در کمیسیون هنری مورد پذیرش قرار بگیرند، حمایت مالی می‌شوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در خصوص تولید آثار موسیقایی توسط هنرمندان این عرصه یادآور شد: سرود و آثار موسیقایی که حاوی مضامینی در خصوص دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند، اگر قبل از تولید شعر و ملودی آن به بنیاد شهید ارائه شود؛ حمایت‌های مالی لازم انجام خواهد شد.

وی بهترین ابزار معرفی شهدا را معرفی با هنر‌هایی نظیر ساخت مستند، شعر، کتاب، پویانمایی، سرود و فیلم عنوان کرد و ادامه داد: اگر هنرمندان با رعایت چارچوب‌های فنی اثری در حوزه ایثار و شهادت تولید کنند از آن اثر حمایت می‌شود.

برزگر افزود: فیلم‌نامه سریال یا فیلم سینمایی با موضوع دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اگر قبل از تولید به اداره فرهنگی و هنری بنیاد شهید ارائه شوند و در کمیسیون هنری استان و ستاد مرکز بنیاد شهید پذیرفته شود، حمایت مالی می‌شوند.

وی در خصوص نحوه حمایت‌های مادی و معنوی از آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت که مورد پذیرش بنیاد شهید قرار می‌گیرند، توضیح داد: حمایت‌های بنیاد شهید از آثار حوزه ایثار و شهادت مادی و بستگی به نوع آثار و کیفیت آن متغیر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تعداد آثار حمایت شده توسط بنیاد شهید در سال جاری را ۱۷ اثر عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری بنیاد شهید از ۵ جلد کتاب، ۳ عنوان سرود، ۴ مورد نمایش و ۵ مورد فیلم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت حمایت مالی کرده است

ارسال نظرات
آخرین اخبار