معاون دادگستری کرمان گفت: ۳۸۸ فقره پرونده در هفت ماهه ابتدایی امسال با تلاش بسیج حقوقدانان به صلح و سازش ختم شد.
کد خبر: ۹۵۶۰۹۴۵
|
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،حجت‌الاسلام محمد امیر‌ابراهیمی در دیدار با رئیس و جانشین سازمان بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان، بسیجیان را طلایه‌داران صلح و سازش در جامعه و بین مردم معرفی کرد و گفت: یکی از اهداف بسیج ترویج معارف دین، آموزه‌های دینی است که صلح و سازش را هم دربر می‌گیرد.

 
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان بیان کرد: صلح و سازش یعنی پاک کردن کدورت‌ها و اختلاف‌های مادی و درونی بین دو طرف دعوا که نه تنها باعث فصل خصومت می‌شود؛ بلکه موجب رفع کینه و ایجاد دوستی هم خواهد شد.
 
وی افزود: با حکم دادگاه که بر‌اساس اسناد و مدارک خواهد بود، ممکن است طرفی راضی و طرف دیگر ناراحت باشد و این ناراحتی همچنان تا سال‌ها بماند، به‌سان آتش زیر خاکستر هر زمان در فرصتی شعله‌ور شود و شاید اختلاف سخت‌تری را به‌وجود آورد؛ اما با صلح و سازش عادلانه دیگر کسی ناراحت نخواهد بود و کینه‌ای ایجاد نمی‌شود.
 
معاون قضایی رئیس کل دادگستری با اشاره به حساست و پرخطر بودن سختی کار بسیجی‌ها تاکید کرد: باید یک بسیجی الگوی رفتاری مناسبی برای جذب آحاد جامعه به انقلاب و نگه داشت انقلاب باشد.
 
وی ادامه داد: در ایجاد صلح و سازش باید دنبال صلح عادلانه، حق و حقوق مردم بود، نه فقط خود را موظف به ایجاد صلح و سازش و کوتاه آمدن یک طرف دعوا، به هر شکل و با اصرار باشیم.
 
رئیس کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری تصریح کرد: بسیجی می‌تواند با ایجاد صلح و سازش جلوی خیلی از اختلافات و نزاع‌ها، ضرب و جرح‌ها و حتی قتل‌ها را بگیرد، بسیجی و بسیجیانی که در همه عرصه‌ها پیشتاز بودند، می‌توانند با تقوا و ایمان به اختلافات مردمی ورود پیدا کنند و به‌صورت منطقی مردم را آگاه و به صلح و سازش گرایش دهند.
 
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان تاکید کرد: امام صادق (ع) از اموال شخصی خود به یکی از صحابه می‌دادند، تا اگر بین شیعیان که با هم اختلاف مالی دارند را به صلح و سازش ختم کند و این باید برای ما شیعیان الگو قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار