خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

شناسایی مشکلات و تلاش برای رفع آنها از مصادیق مردمی بودن و خدمت خالصانه است

همدان-امام جمعه همدان گفت: شناسایی گره ها و مشکلات و تلاش برای رفع آنها و حذف تشریفات زائد از مصادیق مردمی بودن و خدمت خالصانه به مردم است.
کد خبر: ۹۵۶۰۵۳۶
|
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
شناسایی مشکلات و تلاش برای رفع آنها از مصادیق مردمی بودن و خدمت خالصانه است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه سفرهای تخصصی و چن دروزه وزرا و معاونان به استان‌ها بدون تشریفات زائد در راستای رسیدگی بهتر به مسایل و مشکلات مناطق باید انجام شود، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود وزرا همچون سفر اخیر رییس دیوان عدالت اداری، چند روزی در استان‌ها مستقر شوند، چراکه تنها در شهر همدان مشکلاتی نظیر طرح جامع وجود دارد.

وی با تاکید بر حل و فصل مساله طرح جامع شهر همدان و حل مشکلات مسکن این شهر و همچنین تکمیل ساختمان ایستگاه راه آهن، گفت: برخی مشکلات در مراکز استان‌ها برای حل شدن نیازمند حضور میدانی مسئولان رده ملی و دستور مستقیم آنها است.

امام جمعه همدان ادامه داد: استقرار وزرا با معاونان در استان ها یکی از شئون مردمی بودن دولت است و سفرهای تخصصی به فراخور مشکلات باید انجام شود.

وی با بیان اینکه حضور وزرا در استان ها به عدالت نزدیک تر است،افزود: مسئولیت ها را نباید در وزارتخانه ها متمرکز کرد چراکه یکی از معضلات کنونی فراوانی اختیارات وزارتخانه ها و تمرکز امور در پایتخت است.

شعبانی موثقی گفت: تمرکز زدایی از مرکز و دادن اختیارات به استان‌ها کمک به تحقق عدالت می کند و رییس جمهور نیز با توجه به این موضوع اختیاراتی را به استانداران واگذار کرد.

وی افزود: ثمره دیگر سفرهای تخصصی، پایان دادن به کندی روند کارها است یعنی کاری با وجود قانونی بودن و نیاز نداشتن به اعتبار نظیر صدور مجوز یا پروانه ساخت، ماه‌ها در روند اداری معطل می‌ماند.

امام جمعه همدان اضافه کرد: استقرار وزرا و معاونان آنها در استان‌ها به سرعت حل مساله و شناسایی اولویت‌ها کمک کرده و در تخصیص بودجه مناسب برای تکمیل و سرعت بخشی به طرح هانیز تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: شناسایی گره ها و مشکلات و تلاش برای رفع آنها و حذف تشریفات زائد از مصادیق مردمی بودن و خدمت خالصانه به مردم است.

* هنگام تبدیل وضعیت نیروها باید به مساله عدالت توجه داشت

شعبانی موثقی در ادامه درباره تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی نیز گفت: هنگام تبدیل وضعیت نیروها باید به مساله عدالت نیز توجه داشت.

وی افزود: چنانچه فردی سال‌ها به صورت قراردادی در مجموعه فعالیت و امتیاز خاص تبدیل وضعیت را ندارد، باید برای او هم تدبیری اندیشید.

امام جمعه همدان تاکید کرد: نباید به نحوی عمل کرد این افراد به علت نداشتن امتیاز ویژه احساس تضییع حق داشته باشند بنابراین باید حق همه افراد را در تبدیل وضعیت نیروها لحاظ کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رژیم صهیونیستی از امروز با حمله مجدد به غزه صحنه جدید از جنایت را آغاز کرد اما آنها بدانند که نتیجه جنایت شکست است و طبق تجربه تاریخ، جنایتکاران به مرور تضعیف می‌شوند.

شعبانی موثقی افزود: بنای رژیم صهیونیستی از بین بردن کامل حماس است اما این خواسته و تصمیم آنها هیچگاه محقق نمی‌شود.

* شهید مدرس برای خدا کار کرد

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهید مدرس بیان کرد: این شهید والامقام با شجاعت و درایت به منافع اسلام فکر می کرد و تنها حرف اسلام و مردم را در مجلس را مطرح کرد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: نمایندگان برای ماندگاری نام و یادشان باید به منافع مردم بیاندیشند و دنبال حل و فصل مشکلات مردم و متعهد به اسلام باشند.

وی با عنوان اینکه شهید مدرس برای خدا کار کرد، اظهار کرد: کسی که در مسیر رضای خدا گام برمی دارد از هیچ قدرتی نمی‌هراسد و معامله گر نمی‌شود.

شعبانی موثقی بیان کرد: مجلس یازدهم در اصلاح و تصویب قوانین در بسیاری از زمینه‌های قانون گذاری خوب عمل کرد هر چند مردم گلایه مندی‌هایی در زمینه رشد قیمت‌ها دارند.

وی گفت: از دیگر گلایه مندی مردم شهر همدان کیفیت آب آشامیدنی این شهر است هر چند گزارش مسئولان سلامت آب را تایید می‌کند اما طعم آب موجب گلایه‌مندی‌هایی شده که باید در این باره تبیین روشنی صورت گیرد.

امام جمعه همدان درباره توان یابان نیز گفت: باید به توانمندی های فراوان این قشر توجه شود چرا که این قشر ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف دارند که این ظرفیت و استعدادها توسط مسئولان کشف و به آنها باید توجه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات