خبرهای داغ:
پورعرب خبر داد

اجرای مانور زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان بهار+تصاویر

همدان-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهار از اجرای مانور زلزله به عنوان بزرگ‌ترین فعالیت آموزش همگانی در حیطه ایمنی مدارس شهرستان بهار در برابر زلزله خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۰۲۱۷
|
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵

سجاد پورعرب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار از برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان بهار خبر داد و اظهار کرد: مانور زلزله و ایمنی، با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های خدمت رسان امدادی در مواجهه با زلزله در هنرستان ریحانه النبی(ص) شهر بهار با حضور حداکثری نیروهای هلال احمر به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود: اجرای مانور و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای حوادث غیرمترقبه از اهمیت بالایی برخوردار است و مانور زلزله به عنوان بزرگ‌ترین فعالیت آموزش همگانی در حیطه ایمنی مدارس دربرابر زلزله، برنامه ریزی و هر ساله اجرا می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهار تصریح کرد: دانش آموزان ضمن فراگیری نحوه صحیح پناه‌گیری در منزل، اطلاعات لازم را درخصوص مقاومسازی اجزای غیرسازه‌ای نیز کسب می‌کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گروه‌های جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند و هدف از برگزاری هر ساله مانور زلزله و ایمنی را آمادگی و تغییر رفتاردانش آموزان و خانواده‌ها دربرابر حوادث ذکر کرد.

پورعرب گفت: کشور ما روی کمربند زلزله قرار دارد و به طور تقریبی هر ۱۰ سال یک بار زمین لرزه‌های مخرب در استان‌های مختلف رخ داده است از این رو جامعه باید در برابر چنین حوادثی آمادگی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات