امام جمعه تبریز:

اسرائیل در دو جبهه نظامی و اطلاعاتی باخت

تبریز- امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه هفته گذشته بیش از دو هزار سرباز اسرائیلی از کرانه باختری و غزه فرار کردند، گفت: اسرائیل در دو جبهه نظامی و اطلاعاتی باخت و دیگر سربازان این رژیم توانایی ادامه جنگ را ندارند.
کد خبر: ۹۵۶۰۵۳۳
|
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز افزود: طبق نظرسنجی یک دانشگاه معتبر آمریکا که اکثریت ۵۱ درصدی آمریکا بین رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال بودند نشان داد همگی عملیات طوفان الاقصی را نتیجه موقت از سر ریز شدن صبر مردم فلسطین از ۷۵ سال اسارت دانسته‌اند بطوری که این نظرسنجی مورد توجه پژوهشکده‌های آینده آمریکا و جهان قرار گرفته است.

وی افزود: این نظر سنجی لابی صهیونیست در آمریکا با وجود سلطه در هر دو حزب بوده است و نشانگر این است که دیگر آمریکا قدرت دستکاری و مهندسی ذهنی نسل جدید این کشور در برابر بحران فلسطین را از دست داده است.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: پیروزی جبهه فلسطین در جنگ ترکیبی با دشمن صهیونیستی و مقاومت ترکیبی در برابر جنگ تمام عیار رژیم اشغالگر قدس، رمز موفقیت بوده است.

وی یادآور شد: علاج مساله فلسطین از نظر ایران و راهبرد رهبرانقلاب یک راهبرد متمدنانه و مردم سالارانه همه پرسی است که در آن همه مردم فلسطین تصمیم بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، بیان کرد: مردم در نظام دینی سیاهی لشکر نیستند بلکه صاحب رأی هستند و قدرت اراده خود را در بستر صندوق آرا نشان می‌دهند.

وی بیان کرد: هر نهاد باید زمینه مشارکت مردم را فراهم کند و مجامع نخبگان نیز باید در پی عوامل افزایش مشارکت کار کنند و البته یک بخش کار نیز متوجه دستگاه‌های اجرایی است که باید میزان عملکرد خود در بخش افزایش مشارکت را بیشتر کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه بسیجیان به مناسبت روز بسیج خدمت فرماندهی معظم کل قوا رفتند، گفت: رهبر معظم انقلاب در پایان سخنان‌شان توصیه‌ای به بسیج داشتند که یکی از توصیه‌ها جلوگیری از دو قطبی کردن جامعه است.

آل‌هاشم ادامه داد: در لابلای سخنرانی رهبر حکیم انقلاب، این نقطه بسیار مهم بود که این جملات فقط به بسیجیان نیست و عمق بحث برای بیش از یک گروه خاص است.

وی اضافه کرد: فرمایش رهبری فصل‌الخطاب است و باید همه دلسوزان کشور از ایجاد دو قطبی‌های کاذب به شدت پرهیز کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه با قدردانی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تدوام دیپلماسی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه گفت: دو سفر به لبنان و قطر بعد از عملیات طوفان الاقصی توسط وزیر امور خارجه قطعاً جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: همچنین از وزیر نیرو نیز تشکر می‌کنم که در اعتراض به حضور مسؤولان رژیم جنایتکار در کنفرانس بین المللی در امارات، در این جلسه و کنفرانس شرکت نکردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یادآور شد: امروز روز مجلس است و به مناسبت سالگرد آیت‌الله مدرس روز مجلس نامگذاری شده است و همان‌طور که رهبر کبیر انقلاب فرمودند مجلس باید به تمام امور کشور نظارت داشته باشد زیرا نمایندگان مجلس وکیل مردمی هستند که اسلام و کشور خود را می‌خواهند و باید به آن کسانی که شما را وکیل کرده است، خدمت کنید.

وی ادامه داد: آیت‌الله مدرس کارهایی انجام داده است که نمایندگان ما باید این روز را گرامی بدارند او روحانی مبارز و در کنار مردم‌اش بود.

آل‌هاشم افزود: آن چیزی که آیت‌الله مدرس را به این شهید بزرگ تاریخ تبدیل کرد قناعت، شجاعت، صبر، دنبال علم رفتن و عدم وابستگی به دیگران بود ضمن اینکه جایگاه شهید مدرس دو وجهه روحانی و نماینده بودن است.

وی متذکر شد: آیت‌الله مدرس تکیه‌گاه مردم بود و تحمل تلخی‌ها را نداشت و زیربار سرمایه‌داران و پول پرستان و خواص نمی‌رفت و همیشه مبارزه با سرمایه‌داران زالو صفت بود، زندگی زاهدانه داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار