خبرهای داغ:
رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان از راه‌اندازی هیئت‌های صلح در ۲۵ کلانتری شهرستان اهواز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۰۲۱۵
|
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: در راستای اهداف برنامه راهبردی و سند تحول قوه قضائیه و تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش ورودی پرونده به دادسرا و محاکم قضایی، ۲۵ هیئت صلح شورای حل اختلاف با حضور سه صلح یار در کلانتری‌ها شهرستان اهواز راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام در تسریع و تسیهل در روند دادرسی و همچنین استفاده بیشتر از ظرفیت شورای حل اختلاف نقش چشمگیری دارد.

در این نشست معاون قضایی رئیس کل دادگستری با تاکید بر اینکه کمک به نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش وظیفه امروز ما در مجموعه قضایی و انتظامی است، گفت: با تقویت و افزایش ظرفیت این هیئت‌ها از ورود بخش عمده‌ای از پرونده‌های اختلافی به مراجع قضایی استان جلوگیری می‌شود و این اقدام باعث افزایش رضایت عمومی شهروندان استان خواهد شد.

در ادامه سرهنگ عبداللهی معاون فرهنگی و اجتماعی فراجای استان خوزستان حضور صلح‌یاران در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی را گامی بلند در جهت افزایش مصالحات دانست و گفت: با راه‌اندازی هیئت‌های صلح در کلانتری‌ها انتظار می‌رود روند رسیدگی به پرونده‌ها تسریع و فرهنگ صلح و بخشش در جامعه گسترش یابد.

سرهنگ عبداللهی افزود: فرماندهی نیروی انتظامی استان در اجرای این طرح همکار‌های لازم را با معاونت توسعه حل اختلاف استان به کار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها