خبرهای داغ:
در طرح خانواده مقاوم ا5 مرکز کارآفرینی و اشتغال بانوان در حوزه‌های مقاومت در زمینه‌های قالی‌بافی، صنایع چوب، خیاطی و ... ایجاد و برای تعداد 624 بانوی سرپرست خانوار شغل ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۵۶۰۰۰۳
|
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- کرمانشاه : فرشته همتی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اگر زن و جایگاه آن در میان خانواده‌ها تقویت شود نتیجه آن در سلامت خانواده و جامعه نمود پیدا می‌کند، اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی در راستای کمک به سبد خانواده‌های نیازمند در دستور کار بسیج جامعه زنان قرار دارد.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سلامت جامعه اسلامی نیز منجر به تمدن‌سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود، افزود: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در جامعه اسلامی بانوانی وجود دارند که علاوه بر نقش خانه‌داری و فرزندداری در صحنه‌های مختلف جامعه نیز به عناوین مختلف ایفای نقش می‌کنند.
وی گفت: در این راستا طرح خانواده مقاوم از سال 98 ابلاغ شده که با دوسال وقفه مجدد از سال 1400 از سوی سازمان بسیج جامعه زنان کشور با هدف اصلاح الگوی مصرف و آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی ابلاغ شد.
همتی افزود: در این طرح می‌بایست 85 درصد پایگاه‌های مقاومت بر اساس نفرات ابلاغی پای کار باشند.
وی ادامه داد: در این طرح گروه‌های 15نفره متشکل از بانوان متأهل که هر گروه یک سرگروه دارند و در سامانه ناب به‌عنوان سرگروه‌های اصلاح الگوی مصرف ثبت شده است.
همتی خاطرنشان کرد: روند اجرایی بر اساس هشت طرح درس ارسال شده که در شش ماهه اول سال کارگاه‌ها برگزار می‌شود و در شش ماهه دوم سال خانواده‌ها مطالب و دروس که در نیمه اول سال فراگرفته‌اند اجرا می‌کنند.
وی افزود: از شروع اجرای طرح خانواده مقاوم تا کنون در کرمانشاه 400 کارگاه برگزار شده که تعداد پنج هزار و 120 نفر در این کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: در راستای همین طرح با ایجاد 5 مرکز کارآفرینی و اشتغال بانوان در حوزه‌های مقاومت در زمینه‌های قالی‌بافی، صنایع چوب، خیاطی و ... برای تعداد 624 بانوی سرپرست خانوار شغل ایجاد شده است.
وی در ادامه گفت: بعضی معتقدند که خانه‌داری زنان مانع از حضور شایسته آنان در جامعه می‌شود که باید گفت دیدگاه اسلام این‌گونه نیست زیرا در طول تاریخ زنانی وجود داشته‌اند که علاوه بر رسیدگی به امور خانه در فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته و حتی در این عرصه حماسه‌ساز نیز بوده‌اند.
انتهای پیام/*

ارسال نظرات
آخرین اخبار