همایش ملی نقش اقشار بسیج در جهاد تبیین در مازندران برگزار می‌شود / تدوین سند راهبردی توسعه استان مازندران با همت نخبگان بسیجی

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه کربلا از برگزاری همایش علمی و شانزدهمین اجلاس مجمع بسیجیان مازندران با نقش اقشار بسیج در جهاد تبیین و امیدافرینی در جامعه کل نیروهای مسلح در استان خبرداد.
کد خبر: ۹۵۵۸۹۲۹
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

همایش ملی نقش اقشار بسیج در جهاد تبیین در مازندران برگزار می‌شود / تدوین سند راهبردی توسعه استان مازندران با همت نخبگان بسیجی

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران؛ مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه کربلا استان مازندران از برگزاری همایش علمی و شانزدهمین اجلاس مجمع بسیجیان مازندران با نقش اقشار بسیج در جهاد تبیین و امیدافرینی در جامعه با سخنرانی دکتر مهدی‌نژاد معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح در استان خبرداد.

شهرام نوری افزود: این همایش با حضور همه نخبگان استان و دانشگاهها در روز چهارشنبه هشتم آذرماه از ساعت ۹ الی ۱۲ در دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: ۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است که ۲۵ مقاله پذیرفته‌ شده و ۳ مقاله به‌عنوان برتر انتخاب و در روز همایش ارائه می‌شود

وی با بیان اینکه مجمع بسیجیان مازندران در راستای احصاء نظام مسائل و ارائه راهکار علمی و پژوهشی فعالیت می‌کند اظهار کرد : مجمع بسیجیان استان برای سومین سال پیاپی حائز رتبه برتر مجامع بسیجیان کشور شده است.

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه کربلا استان مازندران همچنین اعلام کرد : در راستای تجدید بیعت با آرمانهای انقلاب اسلامی و حضرت امام( ره)،نشست نخبگان و فرهیختگان اقشار مختلف بسیج با نماینده ولی فقیه در استان فردا دوشنبه ششم آذرماه در سالن اهل بیت برگزار میشود.

سید محمدحسین واسوکلایی رئیس مجمع بسیجیان استان مازندران با اشاره به اینکه هر ساله اجلاس مجمع بسیجیان با حضور نخبگان بسیجی برگزار می‌شود گفت: در شهرستان‌ها هر مجمع در قالب ۶ گروه کارشناس و در مرکز استان نیز یک مجمع با ۷ گروه از نخبگان و متخصصین سازماندهی شده است.

وی با اشاره به مشارکت نخبگان در هفت کارگروه‌ فرهنگی و اجتماعی، اقتصاد زیربنایی، مدیریت حکمرانی، زنان و خانواده، آموزش، تحقیقات فناوری، بهداشت و سلامت، محیط زیست و آموزش و تربیت در استان گفت : بیش از ۲۰ کارگاه روش شناسی در شهرهای استان در جهت اجرای طرح‌های پژوهشی و ایده های توسعه ای استان ایجاد شده است.

رئیس مجمع بسیجیان استان مازندران با اشاره به رویکرد مجمع بر شناسایی نظام مسائل و پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: مجمع بسیجیان مازندران علاوه بر کمک به کارکردهای سپاه با رویکرد دانشی و پژوهشی، اهداف عالیه دولت اسلامی را متناسب با محورهای گام دوم انقلاب اسلامی مورد نظر رهبر انقلاب دنبال می کند.

وی افزود : نظام پیشنهادات توسعه ای استان مازندران طبق آخرین روش علمی ارایه شده که نمونه های آن میتوان به ساماندهی آلاینده‌های استان، افزایش بهره‌وری ساماندهی تولیدات مرکبات ، کشاورزی و پایانه‌های صادراتی، یکپارچه‌سازی سامانه‌های آبرسانی، بررسی چالش‌های فرهنگی در استان و تقویت مبانی اخلاقی و تربیتی در جامعه اشاره کرد.


این مسئول به تدوین سند راهبرد ۵ ساله توسعه استان مازندران مبتنی بر بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت : با دستور استاندار مازندران این سند به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و با همکاری دولت و مشارکت همه مجامع بسیج مازندران شاهد عملیاتی شدن این سند راهبردی هستیم.


همچنین اجلاس همایش علمی در استان می‌تواند پشتوانه ای برای تدوین طرح های پژوهشی نظام مسائلی باشد که به توسعه استان کمک میکند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار