خبرهای داغ:

توسعه گیاهان دارویی جایگزین برای محصولات پرآب‌بر در آذربایجان شرقی

تبریز- کارگاه تخصصی آموزشی مهارتی «تولید و پرورش گیاهان دارویی» برای مروجان مسئول پهنه‌ها، کارشناسان طرح جهش تولید در دیمزارها و کشاورزان پیشرو برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۸۶۲۹
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان  گفت: تغییرات اقلیمی پیش آمده در سال‌های اخیر و کاهش منابع آب سطحی و زیرزمینی، اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی استان و ترویج گونه‌های جدید را گریزناپذیر کرده است. با ابلاغ برنامه آموزشی - ترویجی اصلاح الگوی کشت از طرف وزارت متبوعه و همچنین برنامه جهش تولید در دیمزارها؛ توسعه گیاهان دارویی به عنوان یکی از گزینه‌های اساسی جایگزین برای محصولات پرآب‌بر استان پیشنهاد شده و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سعی در ترویج و توسعه این محصولات را دارد.

 آیت‌اله عبادپور افزود: برنامه توسعه کشت گیاهان دارویی در هماهنگی با معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت باغبانی سازمان جزء استراتژی‌های این مدیریت بوده و برای افزایش دانش فنی کارشناسان و بهره‌برداران ذی‌ربط، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعددی در سطح شهرستان‌ها و مراکز جهاد کشاورزی استان در سال‌های اخیر برگزار شده است. بر این اساس در جریان آبان ماه سال جاری نیز با هماهنگی مدیریت باغبانی سازمان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برنامه آموزشی منسجمی برای آموزش مهارتی توسعه کشت گیاهان دارویی استان تدوین شده و تعداد 8 مورد کارگاه آموزش مهارتی بصورت منطقه‌ای و با حضور کارشناسان و مروجان مسئول پهنه‌ها، کارشناسان طرح جهش تولید در دیمزارها و کشاورزان پیشرو کلیه شهرستان‌ها برگزار شد.

وی افزود: این آموزش‌ها عمدتاً شامل معرفی گونه‌های مختلف گیاهان دارویی، شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناسب برای هر گونه گیاهی و دستورالعمل‌های فنی برای کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی توسط مجری گیاهان دارویی سازمان و محققین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی به شرکت‌کنندگان در دوره ارائه شد. 

 این آموزش‌ها در هشت شهرستان استان بصورت منطقه‌ای و با حضور مروجان، کارشناسان و بهره‌برداران شهرستان‌های همجوار تشکیل شده و بیش از 400 نفر در این کارگاه‌ها شرکت کرده و با شیوه‌های فنی تولید انواع گیاهان دارویی آشنا شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار