خبرهای داغ:
شرکت لوله‌سازی اهواز به تنهایی ظرفیت تولید سالانه هشتصد هزار تُن لوله نفت گاز را دارد
کد خبر: ۹۵۵۸۴۰۶
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

پنجمین اردوی راویان پیشرفت با میزبانی شرکت لوله‌سازی اهواز همراه بود.

دومین روز از سومین ماه پاییز ۱۴۰۲، به همراه خبرنگاران و عکاسان پای در سرزمینی گذاشتیم که به گفته‌ی مدیر تولید شرکت، تنها تولیدکننده‌ی لوله‌های ترش( نفت و‌گاز) کشور است. 

 

شرکتی که ظرفیت تولید نزدیک به هشتصد هزار تُنی دارد. قابلیت بی‌نظیر در کشور که مشکلات مختلف یک دهه‌ است، مانند غل و زنجیر دست و پای شرکت را بسته است. پیامد این مشکلات باعث شده، تولید سال گذشته تنها ۹۳ هزار تُن باشد و امسال و تا به امروز به ۱۰۲ هزار تُن برسد، یعنی تنها دوازده درصد ظرفیت تولید؟!

 

به راستی گره کار کجاست؟! 

 کارگاه ایران چه زمانی به تولید لوله‌سازی اهواز نیاز پیدا می‌کند؟

ِآیا متولیان پروژه‌های کلان نفت و گاز، حواسشان به تنها تولیدکننده‌ی لوله ترش کشور هست؟ 

 

کارخانه‌ای که با به‌روزترین تجهیزات و همگام با استانداردهای جهانی و بکارگیری نخبگان داخلی، امکان تامین پروژه‌های توسعه‌ای کشور را به بهترین شکل ممکن دارند.

 

این پایان کار نبوده و نیست، چرا که لوله‌های اسپیرال این شرکت در خطوط انتقال آب کاربرد دارد و از ویژگی‌های منحصر به فرد محصول تولیدی، می‌توان به سفارش مقدار قطر و طول لوله به دلخواه مشتری اشاره کرد.

محصولات شرکت لوله‌سازی اهواز بخش مهمی از زنجیره ارزش فولاد را به خود اختصاص داده است. بخشی که مرحله نهایی را شکل داده است. به عبارت دیگر هرچه در پایین‌دست زنجیره ارزش فولاد، محصول تولید شود، در دیگر بخش‌های زنجیره نیز تولید پایدار ادامه‌دار است.

 

در پایان باید گفت: شرکت لوله‌سازی اهواز، لوله‌های طلایی تولید می‌کند. ظرفیت هشتصد هزار تُنی را هیچ‌رقمه نمی‌توان نادیده گرفت.

 شکوفایی این مجموعه یعنی، پایداری تولید، یعنی جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز، یعنی اشتغال هزاران نیروی کار متخصص، یعنی فتح قله‌های افتخار و موفقیت، یعنی ایران قوی.

 

با دوراندیشی، آینده را امروز بسازیم.

ابراهیم متین سیرت خبرنگار اقتصاد بومی

ارسال نظرات
پر بیننده ها