خبرهای داغ:
‍ رجبی دوانی:

شهدا الگوهای بزرگ و چراغ راه ما هستند/ وظیفه ما روشنگری و بصیرت افزایی نسل جوان است

همدان-رئیس بنیاد ایران شناسی گفت: شهدا الگوهای بزرگی برای همه ما هستند وشهدای بزرگوار این شهر و استان می‌توانند چراغ راه ما باشند و رسالت و وظیفه ما این است که ارزش‌های شهدا وانقلاب را برای نسل جوان بازگو کنیم.
کد خبر: ۹۵۵۸۴۰۲
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدحسین رجبی دوانی در مراسم رونمایی از کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» اظهار داشت: شهرستان نهاوند دارای قدمت هزاران ساله تاریخی است و نهاوند از این حیث می‌درخشد، این شهرستان در طول تاریخ شهر بزرگ و متمدنی بوده است و موقعیت بسیار درخشانی داشته و پیشینه زیاد تاریخی و فرهنگی دارد.

وی افزود: در دوران اسلامی، ایران پایگاه بزرگ اسلام بوده است و جنگ فتح الفتوح بین ایران و روم نیز در شهرستان نهاوند رخ داد که فتح الفتوح نهاوند کلید فتح ایران بود، همچنین در دوران رژیم ستم‌شاهی و در اوج خفقان گروه انقلابی ابوذر و علمای برجسته و گرانقدر این شهر خوش درخشیدند و تاریخ‌ساز شدند و در نیمه آبان سال ۵۷ به عنوان اولین شهر در‌ کشور مجسمه شاه را به زیر کشیدند که نشانه شجاعت و دلاوری مردم این شهرستان است.

رئیس بنیاد ایران شناسی گفت: در دوران دفاع مقدس هم فرزندان نهاوند خوش درخشیدند و حماسه‌ها آفریدند و در همه حوادث مردم شجاع و قهرمان این دیار حضور فعال داشتند و با تشییع هر شهید مردم بیدارتر می‌شدند و بصیرتشان بالاتر می‌رفت و امروز با توجه به هجمه‌های دشمنان برای ضربه‌زدن به باورهای دینی مردم ولایتمدار و انقلابی نهاوند بیدارتر شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه کوتاهی برخی از مسئولان و خالی کردن میدان از نیروهای انقلابی باعث بروز برخی مشکلات در ترویج فرهنگ انقلابی شد و به خاطر عملکرد ضعیف برخی‌ها در اقتصاد و استفاده از مکاتب غربی‌ در این عرصه متأسفانه مشکلات معیشتی برای مردم ایجاد شده است.

رجبی دوانی تصریح کرد : در چنین فضایی که منافقین، دشمنان و اشرار عالم در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند وظیفه ما روشنگری و بصیرت افزایی برای نسل جوان است و خدماتی که انقلاب برای کشور انجام داده باید بیان شود چراکه کارهای خیلی بزرگی به خصوص در همین نهاوند انجام شده است و باید خدمات دولت اطلاع رسانی شوند.

وی گفت: انقلاب اسلامی در اوج اقتدار مظلوم است و هجمه‌های زیادی علیه کشور می‌شود اما با وجود این همه مشکلات در بسیاری از مناطق نفوذ معنوی چشمگیری داریم که این نفوذ به برکت ولایت است و باید به نظام و انقلابمان افتخار کنیم.

رئیس بنیاد ایران شناسی بیان کرد: شهدا الگوهای بزرگی برای همه ما هستند و شهدای بزرگوار این شهر و استان می‌توانند چراغ راه ما باشند و رسالت و وظیفه ما این است که ارزش‌های شهدا و انقلاب را برای نسل جوان بازگو کنیم و با این کار باید جلوی هجمه‌های دشمنان را بگیریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه به خوبی فرهنگ ایثار و شهادت اطلاع رسانی نشده است، اظهار کرد: متأسفانه ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را به درستی به جوانان منتقل نکردیم و به همین خاطر جوان بی هویت پیدا کرده‌ایم، بنابراین باید در مراسم‌ها و یادواره‌ها نسل جوان را مخاطب قرار دهیم چراکه این عزیزان نه جنگ را دیده‌اند و نه دوران انقلاب اسلامی را درک کرده‌اند و هویت را به جوانانمان برگردانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات