بمناسبت گرامیداشت هفته بسیج ،کارگاه اصلاح الگوی مصرف به همت حوزه شهید باقری خواهران در پایگاه مقاومت شهیده نسترن خسروی برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۵۸۳۸۹
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج ،خانم زابلی کارشناس فرهنگی کمیته امداد گفت: اصلاح الگو عبارت است از نهادینه کردن روش استفاده از منابع به قسمی که سبب ارتقای شاخص های زندگی مردم و کاهش هزینه ها شده و از این منظر زمینه ای برای گسترش عدالت عمومی فراهم آورد.
وی افزود,:دین مقدس اسلام بهره برداری مشروع از نعمتهای الهی و زیباییهای زندگی را مباح و روا و اسراف و زیاده روی را حرام و ناروا می داند. از نظر اسلام, در حوزه مصرف آنچه مهم است کم مصرف کردن نیست بلکه استفاده درست و صحیح می باشد, زیرا اگر کم مصرف کردن به معنای نادیده گرفتن بخشی از نیازهای فطری و طبیعی بشر باشد, می تواند آسیب جدی به رشد و کمال آن بخش وارد سازد.
وی در پایان گفت: حد مطلوب بهره مندی از نعمت های الهی آنست که همراه با اعتدال و به قدر کفاف باشد, اعتدال و میانه روی که در قرآن و احادیث به آن اشاره شده است در واقع جلوگیری از اسراف است نه استفاده نکردن. اصلاح مصرف یک معروف اجتماعی است که همه باید از آن حمایت کنند. تلاش برای ترسیم یک الگوی مناسب می تواند گام موثری در راه دستیابی به این الگو باشد. در این خصوص آموزش غیر رسمی مصرف گرایی درست و نادرست از طریق رسانه ها و در نهایت تغییر باورهای افراد به سمت مصرف متعارف و مورد نیاز بسیار موثر خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار