فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج، ضمن ارائه برنامه‌های این هفته درباره فعالیت‌های بسیج در حوزه‌های مختلف سخن گفت.
کد خبر: ۹۵۵۷۰۱۹
|
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، سید اسدالله امامی ضمن اشاره به کمک به حوزه اشتغال، درباره بخش خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی گفت: یکی از فعالیت‌های مستمر بسیج، توزیع رایگان اقلام ضروری و نه تشریفاتیِ زوج‌های جوان است؛ در بررسی‌هایی که با همکاریِ کمیته امداد انجام می‌شود و با کمک مجموعه‌های صنعتی، خیّری و همچنین نامه‌نگاری که با یکی از مسئولین کشوری داشتیم، بسیج در این حوزه فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در چهار سال اخیر جهیزیه حدود ششصد خانوار تأمین شده است، خاطرنشان کرد: در هفته بسیج حدود سی بسته جهیزیه به سی زوج اهداء می‌شود.

سرهنگ امامی با تاکید بر اینکه «جهاد آب‌رسانی و جهاد روشنایی» دو مأموریت دیگر بسیج است، درباره اقدامات زیربنایی آب‌رسانیِ بسیج سازندگی بیان داشت: با وصل شبکه آب زاینده‌رود به چند منطقه که هنوز هم در دستور کار است، مشکلات آب‌رسانی این مناطق برطرف می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان با اشاره به اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) در حال انجام این خدمت‌رسانی است، ابراز داشت: این آب‌رسانی از روستای دِرین میبد شروع شده و تا سرو سفلی ادامه داشته است؛ هم‌اکنون نیز در فخرآباد مستقر هستند و در آینده نیز در بخش خرانق و میدان توت اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خواهد خورد.

وی در بخش «جهاد روشنایی» از دستور نصب صد پنل خورشیدی خبر داد و افزود: این مأموریت کشوری سازمان بسیج می‌باشد که تقریبا بیست پنل نصب شده است و تسهیلات بانکی در این زمینه هیچ انحرافی ندارد و مبلغ یک‌صدوپنجاه میلیون وام، به حساب پیمانکار واریز می‌شود.

«اردو‌های جهادی» بخش دیگر صحبت‌های سرهنگ امامی بود که وی ضمن تشکر از همکاری تعاملی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، از تنوع این اردو‌ها و تخصصی‌شدن آن‌ها به ویژه در حوزه دامپزشکی که فعالیت فرا استانی دارد، ابراز خوشحالی کرد.

عبارت‌های کلیدی زیست کنکور لقمه طلایی مهروماه
پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign
«قرارگاه جهاد فرهنگی اجتماعی و تولید قدرت نرم» بخش دیگری از صحبت‌های سرهنگ امامی بود که در این باره تصریح کرد: تولید محتوا‌هایی را داریم و از فعالیت‌های فرهنگی در همه مناسبت‌ها یا پشتیبانی می‌کنیم یا مستقیم ورود داریم؛ همچنین فعالیت‌هایی مثل سرود و تئاتر در مناسبت‌های ملی، مذهبی تا فعالیت‌های زیربنایی در حوزه تبیینی، معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی در حال انجام است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان ادامه داد: در حوزه یادواره شهدا «افتخار کوچه، آبروی محله» از اتفاقات خوبی است که در حال انجام است؛ مجموعه‌های خانه شهید و شهدای گمنام ترک‌آباد در این زمینه کمک می‌کنند و بسیج نیز خادم الشهدا دارد.

وی درباره افزایش آمار جذب خادم‌الشهدا در پارک آزادی، خاطر نشان کرد: قبلا این فضا‌ها در پارک‌ها جلوه خوبی نداشت، اما خوشحالیم که با تدفین شهید گمنام و فعالیت خادم‌الشهدا فضای خوبی حاکم شده و آثار و برکات بسیار خوبی داشته است.

سرهنگ امامی از تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در فاطمیه دوم در محل کانون امام خمینی اردکان خبر داد و گفت: با تجربه‌ای که از قبل داریم حضور شهید گمنام در مدارس و محافل بازخورد خیلی خوبی داشته است و این برخلاف نگاه سطحی که برخی دارند، نشان از ارتباط عمیق نسل امروز با شهداست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار