خبرهای داغ:
بمناسبت هفته بسیج:

مصاحبه با دانشجوی نخبه بسیجی شهرستان نطنز

رشته تحصیلی‌ و نبوغش در زمینه‌ رایانه است. از هر جا هم که با او گفتگو کردیم باز پای حرف‌مان به این وسیله پیچیده و دنیای عجیبش کشیده شد. اما مگر می‌شود یک دانشجوی نخبه بسیجی باشی و دغدغه‌ای برای کشورت نداشته باشی؟ مثل مهدی چراغی ،کارشناس مهندسی نرم افزار، با کلی ابتکارات جالب که با او از هر دری صحبت کردیم. از نرم افزارهایی که طراحی کرده تا دغدغه‌هایش برای وضعیت علمی و دانشگاهی کشور و...، با ما در این گفتگوی گرم و صمیمی همراه باشید.
کد خبر: ۹۵۵۶۹۵۷
|
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸

رشته تحصیلی‌ و نبوغش در زمینه‌ رایانه است. از هر جا هم که با او گفتگو کردیم باز پای حرف‌مان به این وسیله پیچیده و دنیای عجیبش کشیده شد. اما مگر می‌شود یک دانشجوی نخبه بسیجی باشی و دغدغه‌ای برای کشورت نداشته باشی؟ مثل مهدی چراغی  ،کارشناس مهندسی نرم افزار، با کلی ابتکارات جالب که با او از هر دری صحبت کردیم. از نرم افزارهایی که طراحی کرده تا دغدغه‌هایش برای وضعیت علمی و دانشگاهی کشور و...، با ما در این گفتگوی گرم و صمیمی همراه باشید.

به رسم بسیاری از مصاحبه‌ها،‌ ابتدا از معرفی شروع می‌کنیم.

مهدی چراغی هستم متولد 20/08/1381 در شهرستان نطنز، کارشناس نرم افزار

نقش حمایتی بسیج را از پژوهشگران و محققین چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قبل از ورود به مبحث بسیج، لازم می‌دانم خرسندی و حمایت خودم را از رویکرد جدید این نهاد مردمی اعلام کنم. شاید در گذشته وقتی نام بسیج برده می‌شد، تنها وجه نظامی آن مد نظر قرار می‌گرفت. اما اکنون و با رویکرد جدید، بسیج در بسیاری از عرصه‌ها همچون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی... و بخصوص عملی وارد شده و نقش فعالی در تمامی این زمینه‌ها ایفا می‌کند. با چنین رویکردی، هم اکنون نقش حمایتی بسیج از پژوهشگران و مخترعین بسیار عالی است. به نظر من بسیج به معنی واقعی کلمه نهادی است برای پاسخگویی نیازهای اساسی جامعه و همان طور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند. واقعا کشور بدون بسیج معنایی ندارد. خود من به مدت هفت سال است که به صورت فعال عضو این نهاد مردمی هستم و به بسیجی بودنم افتخار می‌کنم.

× حمایت‌های را که گفتید شامل چه مواردی می‌شود؟ به عنوان یک نخبه بسیجی پاسخ دهید.

خب این حمایت‌ها جنبه‌های گوناگونی دارد. از برگزاری همایشها گرفته تا اهدای جوایز به نخبگان و کمک‌های علمی و آموزشی به پژوهشگران و ...، خود من سال گذشته بارها از طریق فرماندهان و مسئولان بسیج مورد تقدیر قرار گرفتم. چنین توجهاتی است که باعث تشویق جوانان به روی آوری به فعالیتهای علمی می‌شود. علاوه بر جنبه معنوی، از نظر مالی نیز بسیج حمایتهای خوبی از پژوهشگران دارد. تشکیل جلسات ماهیانه در ناحیه‌ها، تشکیل هسته‌های علمی و انجام پروژه‌‌های مختلف در این گردهمایی‌ها و هسته‌ها، حمایت مالی از انجام پروژه‌ها و پایان نامه و ... همگی از کمکهای مالی بسیج به شمار می‌آیند.

× و حرف آخر.

به عنوان حرف آخر دوست دارم اشاره‌ای به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص توجه به علم و تقویت بنیه علمی کشور داشته باشم. امری که جز با توجه به جوانان مستعد ایرانی امکان پذیر نخواهد بود و هر چند در این راه نهادهایی چون بسیج عملکردی شفاف و خوب دارند، اما توجه هرچه بیشتر به جوانان،این سرمایه‌های واقعی کشورمان، امری بدیهی و لازم به شمار می‌آید. انشاءالله جنبشی عملی که در حال حاضر در کشورمان شروع به شکل گیری کرده است، با حمایت نهادهایی چون بسیج و همیاری سایر نهادها و ارگانها و در کل تمامی مردم ایران، سبب رشد و پیشرفت سطح علمی دانشگاه‌ها و محافل علمی کشورمان شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار