به مناسبت هفته بسیج، دوره آموزشی جهاد تبیین با موضوع تحکیم خانواده در اداره کل استاندارد استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۶۵۵۱
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، برادر بسیجی مجید جلالی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل استاندارد استان گفت: به مناسبت هفته بسیج و در راستای تقویت ستون خانواده، دوره آموزشی جهاد تبیین با موضوع تحکیم خانواده با تدریس دکتر قاسمی برگزار گردید

دکتر قاسمی مدرس دوره و مشاور بالینی با بیان اینکه ایمن‌سازی خانواده‌ها با آموزش مهارت‌های زندگی و تبیین نیازهای عاطفی خانواده‌ها امکان‌پذیر خواهد شد، گفت: سلسله دوره‌های مشاوره و مهارت‌آموزشی برای تاب‌آوری و تحکیم خانواده می‌باشد.

وی با بیان اینکه انسجام خانواده و تحکیم خانواده عامل مؤثر در تربیت فرزندان و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: کمک به تحکیم خانواده رسالت اجتماعی است که این موضوع به‌طورجدی باید در ادارات دنبال شود.

قاسمی با تأکید بر نقش‌زن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان برای تحکیم خانواده و جامعه تصریح کرد: دین اسلام، سعادت و تکامل انسان‌هاست؛ و قرآن کریم به‌عنوان برترین نسخة زندگی و عالی‌ترین راهنمای بشر برای دستیابی به حیات طیبه، برای رسیدن به سعادت و آرامش افراد و دوری از رواج بی‌بندوباری، جوانان را به ازدواج و تشکیل خانواده تشویق می‌کند و برای تحکیم این نهاد و پیشگیری از فروپاشی آن عوامل و راهکارهایی را در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همدلی بین زن و مرد، احترام‌گذاشتن، صداقت و درک متقابل اعضاء به ترتیب بیشترین تأثیر را در تحکیم خانواده ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به نتایج تحلیل برخی از پژوهش‌ها در حوزه تحکیم خانواده گفت: با افزایش استفاده از فضای مجازی، تحکیم و هویت خانواده روبه‌کاهش است.

ارسال نظرات