فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: دفاع، صیانت و حفظ انقلاب مردمی توسط خود مردم فلسفه تشکیل بسیج است.
کد خبر: ۹۵۵۶۵۲۴
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار حسین زارع کمالی صبح امروز در نشست شورای اداری استان که در محل استانداری یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه هفته بسیج فرصتی برای ارائه حرکت عظیمی است که به وسیله امام راحل در کشور پایه‌گذاری شد، اظهار کرد: این حرکت در یک منطقه اسلامی و دینی پایه‌گذاری شد و برای دیگر کشور‌ها نیز الگو و سرمشق است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: آن چیزی که امروز در استان در حال رخ دادن در دستگاه‌های اداری است توسط پایگاه‌های بسیج اداره و اقشار مختلف به منظور کمک برای رسیدن به هدف والای نظام انجام شده است و هر دستگاهی که بیش از این پتانسیل استفاده کرده است پیشرفت و دستاورد بیشتری نیز داشته است.

وی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج از مردم و برای کمک به مردم است، گفت: دفاع، صیانت و حفظ انقلاب مردمی توسط خود مردم فلسفه تشکیل بسیج است.

زارع‌کمالی با اشاره به اهداف و اولویت‌های بسیج در سپاه الغدیر یزد در قالب قرارگاه‌های یازده‌گانه عنوان کرد: براساس سند ۱۰ ساله چشم‌انداز بسیج قرارگاه‌های یازده‌گانه برای کمک به دستگاه‌های اجرایی استان، در سال گذشته پا به میدان گذاشتند.

وی افزود: پیاده‌سازی و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، داشتن برنامه بلند مدت و با ثبات برای بسیج با وضعیت مطلوب و ماموریت‌های آن، نوشتن و ابلاغ سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج برای نقش‌آفرینی اثربخش، خودسازی و مردم‌سالاری و جامعه‌سازی و اعتلای بسیج با دو حرکت توامان نیز از دیگر گام‌های برداشته شده در راستای تحقق سخنان مقام معظم رهبری و رسیدن به هدف والای امام راحل است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به عملکرد و اقدامات انجام شده توسط بسیج در استان یزد تصریح کرد: اتفاقات خوب رقم خورده در استان توسط بسیجیان با حمایت دستگاه‌های استان بوده و روحیه جهادی و انقلابی مسئولان و بسیجیان در این راه بسیار کارگشا بود.

وی ادامه داد: حرکت‌های بسیج با چهار راهبرد پیش‌برندگی، گفتمان‌سازی، مقاومت و مردمی کردن دفاع و امنیت و تعالی سازمان در حال انجام است که هر کدام از این راهبرد‌ها اهداف و معنای خاص خود را دارد.

زارع‌کمالی با اشاره به پیش‌برندگی بسیج در جامعه گفت: قرارگاه‌های مختلف فرهنگی، علمی، دینی، جهاد علم و فناوری، سازندگی و محرومیت‌زدایی، فضای مجازی و اعتلای زن در جامعه در این به وجود آمد تا بسیج در تمام عرصه‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری به صورت علمی و عملی گام بردارد.

وی افزود: بیش از ۳۷۲ هزار نفر بسیجی تاکنون به پایگاه‌های مقاومت بسیج استان جذب شده‌اند و ۲۸۶ هزار نفر در عرصه‌های نقش‌آفرین در حال فعالیت هستند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: راه‌اندازی بیش از ۵۰۰ گروه قرآنی و ۳۱ مهد قرآن و ۳۸ گروه جهادی و ... در راستای قرارگاه تزکیه و دینی در سال گذشته انجام شد و در این راستا شاهد کسب مقام‌های کشوری بسیجیان استان در مسابقات قرآنی بودیم.

زارع‌کمالی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات انجام شده از سوی بسیجیان استان اظهار کرد: با رویکرد تقویت هویت اسلامی زن برای ۸ هزار و ۴۰۰ نفر برنامه‌های متعددی انجام شد و تلاش شد تا به اهمیت و جایگاه زن در اسلام و جامعه اسلامی پرداخته شود.

وی افزود: در راستای جهاد امیدآفرینی تلاش شد تا با ایجاد قرارگاه‌های علمی و فناوری در ۳۸ دانشگاه و مرکز، سازماندهی هزار و ۲۰۰ هسته علمی و ۶ مرکز حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و فناور از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: طرح نفس و نجات فرزندان سالم از اقدامات مهم انجام شده در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت در استان و پیرو بیانات مقام معظم رهبری است.

زارع‌کمالی ادامه داد: ایجاد صندوق‌های حمایت از اشتغال‌آفرینی، مشاوره و تسهیل‌گری، آموزش و توانمندسازی بانوان، آبرسانی به ۵۸ روستای محروم استان، فعالیت هزار و ۱۵۰ گروه جهادی در راستای محرومیت‌زدایی، ساخت۳۷۴ خانه برای محرومان، احیاء و لایروبی ۱۵۰ رشته قنات، آسفالت بیش از ۳۹ هزار مترمربع از راه‌های روستایی، آزادسازی ۶۳ زندانی مالی غیرعمد و توزیع بیش از یک میلیون بسته معیشتی و راه‌اندازی مرکز آفرینش‌های بسیج در راستای رشد سواد رسانه نسل جدید در استان و. از دیگر اقدامات انجام شده توسط بسیجیان و سپاه الغدیر استان یزد است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار