جشنواره بازی های بومی و محلی به همت پایگاه شهید بازیاری بورویی در این روستا برگزار شد و جمعی از بسیجیان و علاقمندان به ورزش‌های بومی و محلی در سنین مختلف در آن شرکت کردند.
کد خبر: ۹۵۵۶۳۲۹
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرنگار بسیج از سراوان، علی درازهی، فرمانده پایگاه شهید بازیاری بورویی گفت: جشنواره بازی‌های بومی محلی در دو رده دختران و پسران و شش رشته به همت پایگاه شهید بازیاری در روستای بورویی برگزار شد.

وی اظهار داشت: بازی‌های بومی و محلی جزو ساختارهای زندگی روستایی و شادی‌آفرین بوده و در روستای بورویی همچون باقی روستاهای بم پشت در سال‌های گذشته رونق داشته است.

درازهی با بیان اینکه برپایی جشنواره‌های ورزشی، بومی و محلی فرصتی برای احیای آئین‌ها، رسوم و بازی‌هایی سنتی است، افزود: برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی ظرفیتی برای پیوند نسل‌های دیروز و امروز در یک جامعه است و بسیاری از بازی‌های سنتی که در کنار این جشنواره‌ها اجرا می‌شود یادآور سنت‌های غبار گرفته گذشتگان ماست.

فرمانده پایگاه شهید بازیاری در پایان گفت: این جشنواره که با استقبال عموم مردم همراه بود و در شش رشته اجرا شد و با توجه به استقبال خوب بسیجیان و کودکان در برنامه‌های بعدی نیز قطعاً شاهد استمرار آن خواهیم بود و نیز در پایان جشنواره از نفرات برتر با جوایز ارزنده تقدیر و تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار