به مناسبت هفته بسیج، نشست بصیرتی جهاد تبیین با موضوع "نقش بسیج در توسعه پایدار جامعه" با حضور جانشین فرمانده سپاه سلمان در امور بسیج اقشار و متخصصین و شهردار زاهدان در محل سالن جلسات شهرداری زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۵۶۹۶
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، شهردار زاهدان در این نشست گفت: ضرورت دارد نقش تحول‌گرایانه بسیج برای جامعه تبیین و نقش آن در توسعه پایدار بیان شود.

محمد امیر براهویی در ادامه بیان داشت: هفته بسیج سال جاری با شعار محوری «بسیج، امید ملت ایران» نام‌گذاری شده است، این شعار فلسفه تأمل‌برانگیزی را به همراه دارد که مهم‌ترین آن نقش جامعه بسیجی در امیدبخشی جامعه است و این امیدبخشی زمانی محقق خواهد شد که دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی حوزه به‌روشنی شرح داده شود که این مهم همان جهاد تبیین است.

این مقام مسئول نیز در ادامه خاطرنشان کرد: شهرداری زاهدان باتوجه‌به شمار بالای پرسنل، جمعیت قابل‌توجهی از بسیجیان را دارد و بیش از هر زمان دیگری رسالت این نهاد برای تبیین دستاوردها که همان جهاد تبیین را حساس‌تر ازپیش‌ساخته است.

وی با اشاره به اهمیت نقش بسیج در تمامی مناسبات اجتماعی، سیاسی و امنیتی، گفت: بسیج نقشی تحول‌گرایانه در جامعه را ایفا می‌کند، از محرومیت‌زدایی تا اجرای پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی، از جمله رسالت‌های مهم بسیج است که با جدیت دنبال می‌شود.

شهردار زاهدان ضمن اشاره به منحصربه‌فرد بودن نهاد بسیج در جامعه گفت: بسیج مختص ایران اسلامی است و این سرمایه غنی اجتماعی و کارکرد آن می‌بایست در میان جامعه به‌روشنی تبیین گردد.

همچنین در ادامه سرهنگ قورزایی جانشین فرمانده سپاه سلمان در امور بسیج اقشار و متخصصین ضمن گرامیداشت هفته بسیج و پاسداشت یاد و خاطر شهدای ایران اسلامی به‌ویژه شهدای امنیت، نیز به شرح اهمیت دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهاد تبیین پرداخت.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را محصول بسیج یکپارچه ملت ایران اسلامی عنوان و یادآور شد: انقلاب اسلامی مرهون جان‌فشانی و سلحشوری بزرگان عرصه بسیج است. آنان برای اعتلای انقلاب کوشیده و در این مسیر به معنای توسعه ایران اسلامی جلایی تازه بخشیدند.

ارسال نظرات