خبرهای داغ:
نخستین رویداد ملی عمران روستا و بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سراسر کشور به میزبانی شیراز در آستانه هفته بسیج آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۵۵۵۲۶
|
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیین افتتاحیه نخستین رویداد ملی عمران روستا و بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سراسر کشور به میزبانی شیراز برگزار شد.

سرهنگ پاسدار قاسم‌علیپور معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در آغاز این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: جلسات مختلفی در راستای برگزاری این رویداد در استان تشکیل شد که در قالب میز خدمتی متفاوت از برنامه‌های گذشته، میز مهندسین مشاور ، مرمت و بهسازی منزل محرومین، نظارت رایگان در ساخت و ساز افراد محروم، تشکیل کمیته ارزیابی زلزله و حوادث طبیعی، پروژه‌های آب‌رسانی مجزا از بسیج سازندگی با محوریت بسیج مهندسین عمران ، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این رویداد است.

تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این رویداد است که سرهنگ علیپور از آن یاد کرد و افزود: همایش رفع تنش آبر در روستاها، اردوی راهیان پیشرفت تونل تنگ قیری، میز خدمت در شهرداری منطقه ۹شیراز و جهرم به صورت خاص، آیین بهره‌برداری از مخزن آب شهرستان مهر، و در نهایت آیین اختتامیه و تجلیل از گروه‌های جهادی، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این رویداد است.

افتتاحیه نخستین رویداد ملی عمران روستا و بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سراسر کشور به میزبانی شیراز

دکتر محسن قنادزاده مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور و ریس ستاد ب گزاری رویداد ملی عمران و روستا(رضوان روستا) در ادامه اظهار داشت: در راستای برگزاری هفته بسیج سه محور اصلی را پیش‌بینی کردیم که یکی از این سه محور، رویداد عمران روستاست که با هدف بسیج حداکثری مهندسین و رفع محرومیت از مناطق محروم و روستایی، و‌حعاد تبیین در راستای برگ اری این رویداد است.

وی گفت: آب‌رسانی به مناطق محروم و‌ کم‌برخوردار، جاده‌های روستایی، احیای قنوات، و مرمت منازل روستایی، از اولویت‌های این رویداد است.

افتتاحیه نخستین رویداد ملی عمران روستا و بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سراسر کشور به میزبانی شیراز

قنادزاده با بیان اینکه میز خدمت را با محوریت مساجد توسط مهندسین خیر پیش‌بینی کردیم، تصریح کرد: محور سوم، دیدار با خانواده‌های شهدای مهندس در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای مهندس کشور است که از هفته بسیج این دیدارها آغاز می‌شود.

به گفته وی، فصلنامه اختصاصی عمران(آب،خاک،سازه) در راستای این رویداد امروز رونمایی شد تا در‌کنار مرکز نوآوری راه، ساختمان و شهرسازی در تسریع تولید و صنعتی سازی ساختمان کمک کند، و این اتفاق برای اولین‌بار در استان فارس روی داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها