خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان:

خدمات جامعه پرستاری از کارهای اساسی و زیربنایی یک جامعه است

امام جمعه اصفهان با تأکید بر غیر قابل‌قیاس بودن وضعیت کشور و مردم با پیش از انقلاب از جهت امکانات رفاهی و درمانی تصریح کرد: کار اساسی و زیربنایی را پرستاران انجام می‌دهند البته این را نیز می‌دانیم که حقوق پرستاران اندک است.
کد خبر: ۹۵۵۵۴۵۹
|
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان از دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان جمعی از پرستاران ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با اشاره به شرایط دشوار و تأسف‌بار مردم غزه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با حمله به مراکز درمانی و مدارس به همه دنیا نشان داد که بویی از انسانیت نبرده است و سازمان ملل نیز با وتو، رأی سایر کشورها را نادیده گرفته و در حق مردم مظلوم غزه ظلم می‌کند.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود به رشد و پیشرفت ۴۰ساله اخیر در حوزه سلامت و پزشکی اشاره کرد و گفت: رشدی که در طول بیش از ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌ایم در کشورهای دیگر سابقه ندارد و این در حالی است که در زمینه پزشکی پیش از انقلاب، پزشکان هندی به کشور می‌آمدند که حتی زبان ما را متوجه نمی‌شدند.

وی اضافه کرد: امروز از نظر پزشکی به بالاترین مقام رسیده‌ایم و در حوزه پزشکی کمبود نداریم و به لحاظ شخصیت پزشکی، پزشکان، جراحان و پرستاران خوبی داریم.

امام‌جمعه اصفهان افزایش امید به زندگی در کشور را ناشی از خدمات پزشکان و پرستاران عنوان کرد و ادامه داد: پزشکان، پرستاران و کادر درمانی با دل‌وجان در بیمارستان‌های ما فعالیت می‌کنند و اگر روزی بتوانیم شهری به‌عنوان شهر سلامت احداث کنیم از دیگر کشورها و به‌ویژه کشورهای اسلامی برای استفاده از امکانات پزشکی آن به کشور ما سفر خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی و در همه سختی‌ها و تحریم‌ها، پیروزی‌هایی نصیب ما شده است و یکی از آن پیروزی‌ها در حوزه پزشکی است و این در شرایطی است که به جمعیت کشور از ابتدای انقلاب تا کنون ۵۰ میلیون نفر اضافه شده است.

وی با تأکید بر غیر قابل‌قیاس بودن وضعیت کشور و مردم با پیش از انقلاب از جهت امکانات رفاهی و درمانی تصریح کرد: کار اساسی و زیربنایی را پرستاران انجام می‌دهند البته این را نیز می‌دانیم که حقوق پرستاران اندک است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هم چنین به محدودیت دولت‌ها در اجرای برخی از وعده‌ها نیز اشاره کرد و افزود: پول دولت از نفت و مالیات حاصل می‌شود؛ اما این در شرایطی است که اجازه فروش نفت را به ما نمی‌دهند و اگر فروش نیز داشته باشیم پول آن را پس نمی‌دهند و اگر دولت می‌خواهد حقوق را اضافه کند؛ اما در جای دیگری کم می‌آورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار