آخرین وضعیت سند آمایش آذربایجان شرقی/ چالش‌های فراروی اجرای سند آمایش

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: برای اجرای برنامه‌های سند آمایش استان در دستگاه‌های اجرایی استان هماهنگی مناسبی ایجاد شده ام اباید هماهنگی‌های بیشتری صورت گیرد.
کد خبر: ۹۵۵۵۰۵۵
|
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از  آذربایجان شرقی، کریم عابدینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مطالعات برنامه آمایش استان آذربایجان شرقی در قالب پانزده جلد گزارش تفصیلی شامل مجموعه اطلاعات وضع موجود استان در بخش¬های طبیعی، اقتصاد کلان و بخش¬های اقتصادی، اجتماعی، سکونتگاه، حمل و نقل و زیرساخت، نهادی و عرصه‌های فعالیت، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
وی افزود: این سند سازمان فضایی موجود استان را در محورهای مختلف (محیطی، صنعت، کشاورزی، نهادی، حمل و نقل، سکونتگاه، گردشگری، اجتماعی، فناوری و ...) شکل داده است.
عابدینی ابراز داشت: در مطالعات سند آمایش استان وضعیت عوامل تولید و عرصه¬های مطالعاتی از منظر عدم تعادل، تعارض و توازن‌ها در سطح استان مورد بررسی قرار گرفته و با تحلیل روندهای شکل دهنده وضع موجود، نتایج آتی حاصل از آن در قالب جداول swot فضایی استان و شهرستان¬ها در سطوح مختلف ارائه شده است.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: پس از تصویب سند آمایش استان در اسفند سال 1399 این سند در دو مرحله به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شد.
وی اعلام کرد: افق سند مطالعات آمایش استان 1420 بوده و مغایرتی با سند آمایش ملّی ندارد. به نظر می رسد برای هماهنگی بیشتر با استان های همجوار نیاز است، سند آمایش منطقه ای (منطقه 2) با مشارکت استانهای شمالغرب تدوین گردد.
عابدینی متذکر شد: برای اجرای برنامه‌های سند آمایش استان در دستگاه‌های اجرایی استانی هماهنگی مناسبی ایجاد شده اما در خصوص دستگاه های اجرایی ملی لازم است هماهنگی‌های بیشتری صورت گیرد تا در آینده مشکلات ناشی از عدم انطباق جانمایی و مکان‌یابی ها با سند آمایش پیش نیاید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار