خبرهای داغ:
سرهنگ کریمی عنوان کرد

اردوهای راهیان نور بهترین بستر جهاد تبیین/اعزام ۱۶ هزار همدانی به اردوهای راهیان نور

همدان-معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان بااشاره به اینکه یکی از برنامه‌های فرهنگی که می‌تواند در مقابل جنگ ترکیبی دشمن بایستد اردوهای راهیان نور است، گفت: راهیان نور بهترین بستر برای جهاد تبیین است.
کد خبر: ۹۵۵۴۶۴۳
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ کامران کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج ضمن تبریک پیشاپیش سالروز بسیج مستضعفین و میلاد سراسر نور حضرت زینب کبری(س)، اظهار کرد: دو جریان نور و تاریکی و جریان حق و باطل جریانات باطلی هستند که باعث می‌شوند در نهادهای ارزشی راهیان نور راه بیفتند که آن جریان‌های باطل را به فراموشی بسپارند.

وی با بیان اینکه در زمان خلقت، دست بشر به خون هابیل و قابیل آغشته شد هابیل که مظهر صدق و راستی و راستگویی است به عنوان اولین شهید تاریخ شناخته می‌شود و قابیل به عنوان اولین ظالم و شقی شناخته می‌شود، افزود: جریان خیر مردم را به سه سمت خیر و صلاح و خوشی می‌گرداند و جریان باطل کژی را جای راستی، خوبی را به جای زشتی، جلاد را به جای شهید و سیاهی را به جای سفیدی جایگزین می‌کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: در همه زمان‌ها پیامبرانی از سوی خداوند متعال برای هدایت به سمت مردم مبعوث شدند تا به ختم رسل پیامبر اعظم(ص) رسید که ۲۳ سال بر مردم مبعوث شد و دو امانت کتاب خدا و دوستی اهل بیت(ع) را بین مردم به امانت گذاشت به امید اینکه مردم گمراه نشوند.

وی ابراز کرد: در بین ائمه و امامان (ع) خون اباعبدالله (ع) نقطه عطفی شد برای شکل‌گیری ۱۴ گانه در طول سال‌های گذشته، تااینکه نوبت به جمهوری اسلامی ایران رسید و یک روحانی قد علم کرد و نهصت خود را بر سه پایه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نهاد.

کریمی ادامه داد: دشمن از ترس اینکه مبادا سایر کشورهای وابسته علیه مردم برخیزد به فکر فتنه افتاد و اولین فتنه جنگ تحمیلی بود که هشت سال به طول انجامید اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب و تقدیم خون‌ شهدا نتوانستند وجبی از خاک کشور را تصاحب کنند اما به دنبال آن فتنه‌های سال‌های بعد را طراحی کردند و زمانی که این فتنه‌ها را پیش نبردند جنگی را طراحی کردند که اکنون دغدغه رهبری است و آن جنگ ترکیبی یا هیبریدی است که تمام عرصه‌ها را دربر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دشمنان بستر این جنگ را فضای مجازی قرار دادند و از ابزارهای مختلف استفاده کردند و اهرم‌های این جنگ، دروغ و شایعه‌پردازی و غیره است که کاه را کوه نشان داده و جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند و یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون همین جنگ است که در سخنرانی‌های خود به آن اشاره می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های فرهنگی که می‌تواند در مقابل جنگ ترکیبی دشمن بایستد اردوهای راهیان نور است، گفت: راهیان نور بهترین بستر برای جهاد تبیینی است که مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: یکی از اهدافی که در اعزام اقشار مختلف در مناطق مختلف داریم، دیدن آن ایثار شهداست و در کنار آن راهیان پیشرفت است که در دستور کار قرار گرفته چراکه دشمن به دنبال کوچک انگاری و ایجاد یأس و ناامیدی در جوانان است.

کریمی با بیان اینکه امسال همچون سال گذشته سهمیه‌ای برای استان در نظر گرفته شده است، گفت: تعداد ۱۶ هزار نفر سهمیه امسال است و اولین اعزام ما دانش‌آموزان هستند که 28 آبان ماه از سپاه ناحیه همدان خواهد بود.

وی با بیان اینکه تعداد ۲ هزار نفر از دانش‌آموز از سراسر استان تا ۱۵ آذر ماه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند، عنوان کرد: این کاروان‌ها از مناطق عملیاتی والفجر۸، کربلای ۴، شلمچه و معراج الشهدا بازدید می‌کنند؛ همچنین ۱۴ هزار نفر هم بین محلات، فرهنگیان، اساتید دانشگاه، پزشکان و اقشار مختلف تقسیم شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار