خبرهای داغ:
آهکی خبر داد

احداث ۴۰ کیلومتر راه روستایی در استان همدان

همدان-مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از ساخت ۴۰ کیلومتر راه روستایی طی ۷ ماهه امسال در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۴۶۲۸
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

مهرداد آهگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: ۹۸.۸ درصد روستاهای استان همدان از راه آسفالته برخوردار هستند و کمتر از ۲ درصد آن شوسه و خاکی می باشد که جمعیت زیر۲۰ خانوار دارند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری برنامه ساخت ۸۳ کیومتر راه روستایی در ۳۳ پروژه آغاز شد و تاکنون ۴۰ کیلومتر آن احداث و در حال بهره برداری می باشد و مابقی آن نیز در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز در سال آینده تکمیل و به بهره برداری  خواهند رسید.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه روستا ها قطب تولید محصولات کشاورزی هستند، افزود: استان همدان با ۳ هزار و ۳۶۵ کیلومتر راه روستایی رتبه سوم کشور را در روستاهای برخوردار از راه‌های آسفالته دارد که برای حفظ و نگهداری از این سرمایه های ملی نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی نسبت به تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری  بمنظور ارتقاء ایمنی در راه‌های روستایی حدود ۴۶ کیلومتر روکش آسفالت،۲۵۰ کیلومتر خط کشی،۱۸۰۰ کیلومتر شانه سازی، تسطیح، ۱۷۶ مورد ایمن سازی و آشکار سازی تقاطع انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات