سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان از انعقاد تفاهم نامه مشترک با اداره کل فرودگاه های استان در راستای تقویت گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۴۱۳۰
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمدهادی طهرانی مقدم روز پنجشنبه اظهار کرد: در راستای تعامل بین دستگاهی با هدف ایجاد زمینه مشارکت و همکاری ۲ سوی و به منظور بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های ملی و بین المللی و توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اراضی متعلق به فرودگاه سیستان و بلوچستان به جهت تقویت صنعت گردشگری و معرفی استان به امضا رسید.

وی افزود: فرودگاه‌ها همواره پیشرو و دروازه ورود و خروج گردشگران هستند و ضرورت دارد تا این درگاه‌ها به تصاویر و نمادهای بومی، آثار و صنایع دستی سیستان و بلوچستان به جهت معرفی ظرفیت‌های استان زینت داده شوند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش هتل‌های فرودگاهی، جانمایی برای خدمات cip، برگزاری دوره‌های آموزش خلبانی و فعال‌سازی پروازهای تفریحی متناسب با زیرساخت‌های موجود در سطح استان می‌تواند باعث جذب گردشگر شود.

وی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی و بکر منطقه خاش و تفتان و ضرورت فعالسازی فرودگاه آن منطقه در توسعه گردشگری عنوان کرد: با معرفی بستر سرمایه گذاری در پروازهای تفریحی در این فرودگاه می‌توان به فعالسازی آن کمک کرد و رونق گردشگری در این منطقه را افزایش داد؛ از اینرو این اداره کل آمادگی دارد به جهت تسهیل صدور مجوزها و رونق این صنعت با همکاری اداره کل فرودگاه‌های استان اقدام مشترک انجام دهد.

فرودگاه‌های استان در خدمت گردشگری

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ارتباط میراث فرهنگی و فرودگاه ها یک ظرفیت مغفول اما لازم می باشد که باید تقویت شود و انعقاد تفاهم نامه های علمی و عملی در پیشبرد این هدف بسیار تاثیر گذار است.

مهدی خسروی بنجار افزود: سیستان و بلوچستان به لحاظ داشتن موقعیت جغرافیایی ویژه و برخورداری از جاذبه‌های توریستی و گردشگری در دنیا کم نظیر است که پیشرفت و تقویت آنها باید به طور مستدام و ثابت جزو راهبردهای کلان پژوهشی و عملی دولت ها باشد تا این صنعت درآمد زا به بلوغ کامل برسد.

به گفته وی؛ فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان نیز با تمام توان و ظرفیت در جهت معرفی و پیشرفت و توسعه استان در کنار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

گفتنی است معرفی اراضی مستعد به منظور ایجاد تاسیسات گردشگری در قالب فرصت و بسته‌های سرمایه گذاری، فراهم کردن امکان ساخت و بهره‌برداری از هتل‌های فرودگاهی، مشارکت طرفینی برای فضاسازی و معرفی آثار و جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان به منظور ترغیب سرمایه گذاران و ارائه فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه ۲طرف جهت حضور در نمایشگاه‌های تخصصی گردشگری و فرودگاهی برخی از مفاد این تفاهم‌نامه است.

ارسال نظرات