ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونین استاندار،اعضای شورای برنامه‌ریزی و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۴۰۲۱
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان؛سید علی احمدزاده روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به رونمایی از اسناد توسعه استان گفت: سند چشم انداز و نظریه پایه و توسعه استان پس از هفت ماه کار فشرده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهیه شده است که امیدواریم خروجی این اسناد منجر به توسعه کهگیلویه و بویراحمد شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدیران دستگاه های اجرایی در یک بازده زمانی یک ماه فرصت دارند این اسناد را مورد مطالعه قرار داده ونظر خود پیرامون آن را ارائه دهند تا پس از نهایی شدن برای سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال و در اختیار دولت قرار گیرد تا راهبرد استان در همه حوزه ها باشد.
وی برنامه محور بودن را ضرورت اصلی و مهم فعالیت ها اجرای و میدانی دانست و تصریح کرد: یکی از ایراداتی که در استان وجود دارد این است که کمتر برنامه محور هستیم و اینکه برنامه مشخصی نداریم که در چه نقطه ای قرار داریم و قرار است به چه نقطه ای هم برسیم.
احمدزاده با تاکید به اینکه سیاست گذاری ها در استان با توجه به برنامه هفتم توسعه باشد، گفت در این سیاست گذاری ها دقیق مشخص شود که چه کارهایی انجام شود و در چهار سال اول دولت سیزدهم کارها به کجا ختم شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه های تحولی و توسعه ای برای استان تاکید کرد که به زودی یاسوج به نخستین مرکز استان هوشمند تبدیل می‌شود و سیستم جاده سازی هوشمند و کارها دانش بنیان باشد.
احمدزاده با بیان اینکه ما در محرومیت زدایی مصمم هستیم با اشاره به اینکه در دو ساله دولت مردمی آیت الله رئیسی اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده شده است، گفت: برای رفع مشکل راه های ارتباطی مناطق محروم زیلایی و سیلاب و کلوار اعتبارات خوبی اختصاص دادیم تا راهداری اقدامات لازم در این محورها را انجام دهد.
وی تاکید کرد: راه های روستایی مناطق محروم و دورافتاده استان هر چه سریعتر به نتیجه برسند تا در زمان بارش برف و باران شاهد انسداد این محورها و قطع ارتباط روستاها نباشیم.
احمدزاده بیان کرد: راهداری در ساخت پل شهید طیب، پل رودسمه و پل رود مارون اقداماتی خوبی انجام داده و پیشرفت فیزیکی طرح ها رضایت بخش و قابل قبول است اما در مارگون و لنده که حجم محرومیت ها بالا است نیازمند کار بیشتری هستیم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی در حوزه راه روستایی اختصاص یافته گفت: اعتبار اختصاص یافته منجر به تحول در این حوزه ها شود و مردم باید اقدامات ایجاد شده و تحولات در حوزه های راه و سایر حوزه را به عینه مشاهده کنند.

بررسی و تصویب اعتبارات محرومیت زدایی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد/ اسناد توسعه استان رونمایی شد

اسناد توسعه کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دو ساله دولت مردمی آیت الله رئیسی ۲۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار وارد استان شده است که این میزان اعتبارات به غیر از اعتبارات مسئولیت اجتماعی و سایر ردیف ها است.

جهانگیر شاهینی رئیس سازمان در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اعتبارات محرومیت زدایی استان بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ به میزان ۲۶۳ میلیارد تومان سهم کهگیلویه و بویراحمد است. وی افزود این میزان اعتبار در بخش‌های راه روستایی و عشایری، آب روستایی، مدارس و مسکن محرومان استان تخصیص خواهد یافت.
شاهینی ادامه داد؛ سهم راه روستایی و عشایری از اعتبارات محرومیت زدایی ۴۵ میلیارد تومان، مدارس ۶۶ میلیارد تومان و آب روستایی ۶۷ میلیارد تومان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یادآور شد سهم سازمان‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)و اداره کل بهزیستی برای ساخت مسکن محرومان به ترتیب ۵۱ میلیارد تومان و ۳۴ میلیارد تومان است.

شاهینی گفت، اولویت توزیع و تخصیص اعتبارات با پروژه‌های نیمه تمام در حوزه محرومیت زدایی است که تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام شوند و هیچ پروژه جدیدی تعریف نمی‌شود.
در ادامه جلسه آئین رونمایی از اسناد توسعه استان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد این اسناد شامل سند توسعه، نظریه پایه و سند چشم انداز توسعه استان است.
سپس مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست به رای گذاشته شد و با تعدادی از طرح‌ها موافقت شد و برخی از طرح‌ها نیز جهت بررسی بیشتر مجددا به دستگاه مربوطه ارجاع داده شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار