خبرهای داغ:
دکتر زهرا شایسته فرد مشاوره خانواده گفت: مرکز مشاوره خانواده مهر در راستای ارتقاء فرهنگ و سبک زندگی صحیح اسلامی تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۵۵۳۹۰۶
|
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ دکتر زهرا شایسته فرد به دلیل اقدامات ارزشمندی که در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای برای قشر عظیمی از جامعه داشته است، موفق به کسب مقام نخست در جشنواره مالک‌اشتر شد.

دکتر زهرا شایسته‌فرد در گفتگو با خبرگزاری بسیج بیان کرد: مرکز مشاوره خانواده مهر با حمایت سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان و  همزمان در کل کشور با مجوز از سازمان نظام روانشناسی، سال گذشته شروع به فعالیت کرد.

مرکز مشاوره خانواده مهر در جهت ارتقاء فرهنگ و سبک زندگی صحیح اسلامی

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون مشاورین متخصص، متعهد و مقید به آداب سبک زندگی اسلامی، در مرکز به ارائه خدمات روانشناسی در سطح استان مشغول هستند؛ افزود: پس از انتخاب اعضای مورد نظر اقدام به توانمندسازی بیشتر مشاورین کردیم و از اساتید خوب کشوری دعوت شد تا برای آموزش بیشتر در کنار مجموعه ما باشند.

شایسته‌فرد با بیان اینکه حدود یک‌سال است که دوره‌های توانمندسازی برای مشاورین برگزار می‌شود، تصریح کرد: هر چهارشنبه نوبت یکی از عزیزان است که در جمع سایر مشاورین در خصوص یکی از مواردی که تسلط کامل دارد تبادل اطلاعات کند‌.

مرکز مشاوره خانواده مهر در جهت ارتقاء فرهنگ و سبک زندگی صحیح اسلامی

 

وی با تأکید بر اینکه خدمات ارائه کارگاهای آموزشی و مشاوره‌ای رایگان است، بیان داشت: ۱۴ کارگروه برای مشاورها تعریف شده است؛ از جمله کارگروه فضای مجازی، بالینی، اعتیاد، کودک، نوجوان، تحصیلی، شغلی، ازدواج و خانواده که هرکدام براساس علاقه شخصی و تخصص خود وارد این کارگروه‌ها می‌شوند و جلسات مجزا تشکیل می‌دهند.

 

شایسته فرد با اشاره به اینکه موضاعات مختلف در کارگروه‌ها مطرح و ایده‌ها ارائه می‌شود اظهار داشت: ایده‌ها با هم‌افزایی سایر ادارات و ارگان‌ها اجرایی می‌شوند.

وی تصریح کرد: در طرح اخیر، این مشاوران آموزش دیده به مدارس اعزام می‌شوند و کارگاهایی در خصوص مهارتهای زندگی(متوسطه اول و دوم) و پیش از ازدواج(متوسطه دوم) برگزار می نمایند؛ که بااستقبال بسیار زیادی مواجه شده است.

مرکز مشاوره خانواده مهر در جهت ارتقاء فرهنگ و سبک زندگی صحیح اسلامی

 

وی بیان داشت: استانداری، شهرداری، سازمان ورزش و جوانان، اداره آموزش و پرورش، معاونت پیشگیری قوه قضائیه، اداره ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی نیز از این طرح حمایت نمودند.

شایسته فرد عنوان کرد: با کمک مسؤل فنی مرکز جناب آقای دکتر مهدی وکیلی، روزانه خدمات روان‌شناختی همزمان در مرکز مشاوره خانواده مهر، در ادارات، ارگان‌ها، مدارس و روستاها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با ادارات همسو جلسات متعددی داشتیم تا طرح‌هایی که در این راستاست بتوانیم با توجه به تربیت نیروهای متخصص به مرحله اجرا برسانیم. با هم افزایی سایر مراکز، دوره‌های روانشناسی عمومی نیز برای عموم مردم برگزار و مدارک معتبر نیز به آن‌ها اعطا می شود.

 

شایسته فرد با تاکید بر اینکه خدمات در طول ماه به صورت کارگاهی در حدود ۳۰ جلسه ارائه می‌شود؛ افزود: مشاوره‌ها نیز در مرکز با تخفیف ۴۰ درصدی و در بیشتر مواقع رایگان انجام می‌شوند.

وی با بیان اینکه غرفه‌های متعدد مشاوره‌ای در نمایشگاه‌ها مختلف برپا شده است تصریح کرد: هر هفته در نماز جمعه نیز به صورت جهادی و رایگان خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی ارائه می‌شود.

مرکز مشاوره خانواده مهر در جهت ارتقاء فرهنگ

وی با بیان اینکه در زمینه کودک و نوجوان، بانوان و ازدواج طرح‌های خوب و قابل قبولی اجرا شده است گفت: در زمنیه نوجوانان اقدام به تأسیس کافه کتاب رفیقانه کردیم که در این کافه کتاب نوجوانان جذب می‌شوند و محیط امن است تا دختران به راحتی استعدادیابی شده و هدایت تحصیلی انجام شود.

این بانوی مشاوره نمونه با اشاره به اینکه اردوهای جانبی برای دختران برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری جشن تولد در این مکان یکی دیگر از اقدامات است و سعی براین داریم محیطی برای هویت‌یابی آن‌ها باشد؛ به صورت هفتگی نیز کلاس‌های خودشکوفایی برای نوجوانان برگزار می‌شود.

 

شایسته‌ فرد ادامه داد: طرح استعدادیابی نوجوانان نیز یکی از مواردی است که توسط  روانسنج های مرکز انجام می‌شود. در زمینه همسانگزینی نیز تیم متخصص مرکز درصدد ایجاد بستر مناسبی برای ازدواج آسان جوانان است.

وی با اشاره به تشکیل گروه درمانی ویژه‌ در زمینه بانوان گفت: هر هفته این بانوان در کنار یکدیگر جمع می‌شوند و نکات آموزشی را دریافت می‌کنند؛ بخشی از آموزش نیز در فضای مجازی انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/ خبرنگار طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار