خبرهای داغ:
۳۳ قرض الحسنه مردمی در شهرستان بناب به همت یک بسیجی اداره و تسهیل گری می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۵۳۷۹۳
|
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، ناصر بزاز بنابی در گفتگو با خبر نگار بسیج گفت: از سال ۱۳۹۷ با همکاری بسیج سازندگی و دوره‌های آموزشی که برای راه اندازی قرض الحسنه‌هایی کاملا شرعی گذراندیم موفق به راه اندازی ۳۳ قرض الحسنه مردمی در شهرستان بناب شدیم.


قرض الحسنه ای مردمی به وسعت بناب


 بزاز بنابی با اشاره به اینکه اکثر این قرض الحسنه‌ها در مساجد و با همکاری بسیج سازندگی راه اندازی و به تعدادشان افزوده شد، گفت: از زمان راه اندازی صندوق قرض الحسنه‌ها تا کنون توانسته ایم بالغ بر ۹ میلیارد تومان و اکنون بصورت ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان وام در راستای مردم یاری و اشتغالزایی به اعضای صندوق‌ها قرض دهیم.

قرض الحسنه ای مردمی به وسعت بناب

وی درخصوص ویژگی منحصر بفرد صندوق قرض الحسنه هایش اظهار داشت: در قرض الحسنه‌های ما چک، سفته و ضامن معنایی ندارند و تنها با پر کردن یک فرم و بر اساس امتیاز پس انداز و اعتمادی که مسئولان قرض الحسنه به متقاضیان دارند، وام ۲ درصد دریافت می‌کنند.



این بسیجی مردمی افزود: قرض الحسنه‌های ما قوانین خاص خودش را دارد، فردی که بیشترین امتیاز در یک واحد را داشته باشد، تنها می‌تواند ۳ برابر کم‌ترین امتیاز، وام بگیرد و اگر پس انداز و امتیازش بیشتر باشد؛ بصورت خدا پسندانه به سایر افراد که نیازمند وام ضروری هستند تعلق می‌گیرد، به این صورت تعادل بین ضعیف‌ترین و قوی‌ترین فرد آن قرض الحسنه حفظ می‌شود.

قرض الحسنه ای مردمی به وسعت بناب

بزاز بنابی گفت: بواسطه وام‌هایی که به متقاضیان پرداخت شده تاکنون توانسته ایم ۲۰۰ نفر را به عرصه اشتغال وارد و یا کسب و کارشان را گسترش دهیم.



وی با اشاره به اینکه تمام دفترچه‌های اقساط این مراکز بصورت خدا پسندانه توسط سپاه عاشورا شهرستان بناب تهیه می‌شود، گفت: ۱۲۰ سرگروه، بسیجی وار مسئولیت اداره قرض الحسنه‌های ما را با ۳ هزار و ۶۰۰ عضو بر عهده دارند.

انتهای پیام/ خبرنگار شکوفه شجاعی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار