خبرهای داغ:
به سراغ بانوی کارآفرین در استان گلستان رفتیم؛ که با ايجاد کارگاه توليدي گامي در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي برداشته است.
کد خبر: ۹۵۵۳۶۹۲
|
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

 

از خودتان بگوييد؟

 زینب ممشلی، از شهرستان مینودشت، دانشجو، متأهل و داراي دو فرزند هستم.

در چه زمينه اي كارآفريني كرديد؟

خیاطی و چرم دوزی، در مرحله اول با دریافت ۶۰ میلیون تومان وام اشتغالزایی از بسیج سازندگی و ۵۰ میلیون تومان از بنیاد برکت ۵ چرخ خیاطی، پارچه و ابزار مورد نیاز را خریداری و کار را شروع کردم و نصف سود حاصل شده را در راستای خدمات رسانی به محرومین و نصف دیگر صرف خرید چرخ خیاطی شد. و چرخ خیاطی های خریداری شده را به بانوان بدسرپرست یا بی سرپرست تحویل می دادیم تا در منزل خود کسب درآمد داشته باشند.
بانوی کارآفرین افزود: در مرحله دوم آموزش چرم دوزی برای نوجوانان و جوانان را بصورت رایگان داشتیم و از چندین نفرکه توانایی لازم جهت دوخت جامدادی و کیف پول و .....چرم را داشتند.
حمایت‌های لازم انجام شد تا یکی از افرادی باشند که مشاغل خرد خانگی را راه اندازی و رواج می دهند.

نذری که به اشتغال‌ زایی رسید

چه شد به فكر ايجاد کارگاه تولیدي افتاديد؟

بنده از سال ۱۳۹۰ از مهد قرآن کریم شهرستان مینودشت کار جهادی را شروع کردم و در سال ۱۳۹۵ با همراهی خانواده و دوستان گروه جهادی تشکیل دادیم و در وهله اول ۸ پک معیشتی به نیت امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تهیه کرده و به دست ولی نعمتان (نیازمندان) رسید. بدنبال آن خیرین بیشتری از گروه جهادی ما حمایت کردند و هربار به چندین خانواده پک معیشتی تحویل داده می شد. که در این بین یک مادر و دختر عزیزی از ما خواستند بجای سبد کالا، یک شغل ایجاد کنیم و با کمک خیرین این اتفاق مبارک رقم خورد و بعد از گذشت چند ماه ، این مادر و دختر نیازمند یکی از خیرین گروه جهادی ما شدند و همین امر باعث شد تا بنده و اعضای گروه جهادی به فکر ايجاد اشتغال برای بانوان بدسرپرست ، بی سرپرست و فارغ التحصیلان رشته های طراحی دوخت باشیم .

 

براي تاکنون چندنفر مشغول به کار شدند؟

در حال حاضر برای ۲۴نفر ايجاد اشتغال بصورت مستقیم شده است و برای سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی کرده ایم، که بتوانیم برای ۵۰ نفر دیگر ايجاد اشتغال کنیم  و این امر با داشتن نیروهای جوان و بسیجی دور از انتظار نیست.

 

 

در طي مراحل ايجاد توليدي چه مشكلاتي داشتيد؟

تاکنون به مشکل خاصّی برخورد نکرده ایم و با دعای خیر ولی نعمتان مطمئناً اگر مشکلی هم پیش آید با عنایت خداوند متعال حل خواهد شد.

نذری که به اشتغال‌ زایی رسید

 

آيا مسئولين از طرح شما حمایت كردند؟

مهمترین مشکل من نداشتن سرمایه بود، با مراجعه به بسیج سازندگی و بنیاد برکت و بررسی طرح توسط فرمانده ناحیه و مسئول بسیج سازندگی و نماینده بنیاد برکت در شهرستان، از طرح حمایت شد و در حال حاضر با اجرایی شدن طرح در کنار اشتغالزایی توانسته ایم خدمات شایانی به ولی نعمتان داشته باشیم .

 

 

از ايجاد اين توليدي چه هدفي داشتيد؟

حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در سخنرانی لحظه تحویل سال ۱۳۹۵ فرمودند: سالها و ایام عمر انسان مشتمل بر فرصتهاییست و مشتمل بر تهدیدهایی ست هنر ما باید این باشد که از فرصت‌ها استفاده کنیم و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و در مسئله اقتصاد هم، مهم و اصل تولید داخلی، ايجاد اشتغال، رفع بیکاری، تحرک و رونق اقتصادی و مقابله با رکود است .

 زینب ممشلی خاطر نشان کرد: همیشه به صحبت‌های حضرت آقا با نگاه تحلیلی گوش کردم. بیکاری تهدید برای جامعه بود و داشتن نیروهای جوان هم فرصتی طلایی بشمار می آمد؛ این کار شروع شد. چون با رفع بیکاری از رخ دادن اکثر آسیبهای اجتماعی جلوگیری کرد، می‌شود جوانان را ترغیب و تشویق به ازدواج و فرزندآوری کرد .

بفرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی):با اقتصاد مقاومتی می‌شود گرانی را مهار کرد و فرصت‌های بسیاری را برای کشور ایجاد کرد.

نذری که به اشتغال‌ زایی رسید

 

از خصوصیات افراد شاغل کارگاه بگویید.

از خصوصیات افراد شاغل در کارگاه می‌توان به ایمان قلبی، پایبندی به نظام جمهوری اسلامی ایران، اعتماد به نفس و پشتکار عالی و مهارت بسیار بالای آنها اشاره کرد .

 

شغل و حرفه قبلی شما چه بود؟

از سال ۱۳۹۰ در مهد قرآن کریم شهرستان بعنوان مربی حفظ قرآن شروع بکار کردم و در حال حاضر همزمان با  فعالیتهای قرآنی، مسئولیت گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی، مسئول شورای جهادی شهرستان مینودشت، رابط کارآفرین شهرستان مینودشت و با افتخار خادم پایگاه مقاومت بسیج هستم.

 

نذری که به اشتغال‌ زایی رسید

بازار فروش و درآمدتان چطور است؟

مشکلی در فروش نداریم، چون پارچه های برش زده از فروشندگان کل در استان‌های تهران و اصفهان پذیرش و فقط هزینه دوخت دریافت می کنیم و خارج از هزینه های جانبی و حقوق افراد شاغل در کارگاه، هر ماه بالغ بر ۱۳۰ میلیون سود خالص هست که صرف ايجاد مشاغل خرد خانگی و نیازمندان می‌شود و همین امر باعث شده تا کمتر دنبال خیرین برویم .

 

ممشلی در ادامه اشاره کرد: از همسرم هم تشکر می کنم که در همه مراحل زندگیم هر لحظه کنارم بودند و حمایت های ایشان باعث شده تا گام هایم را محکم تر و بلندتر بردارم تا هر کاری که شروع می کنم با موفقیت به پایان برسانم و همچنین از دختران گلم سپاسگزارم که نبودن های مرا در منزل تحمل کردند و دم نزدند و در اکثر مواقع در فعالیت‌های جهادی همراهی ام کردند . از خیرین عزیزی که ما در راستای اهدافمان حمایت کردند نهایت قدردانی را دارم .

 

این کارآفرین موفق در ادامه اظهار داشت: کارگاهی را به لحاظ موقعیت بازاری و فروش در مساحت 25 متر مربع در شهر مینودشت توسط خواهر پسرکلو در اختیار داریم. اگر این مکان نبود به مشکلات زیادی بر می خوردیم.

 

نذری که به اشتغال‌ زایی رسید

 

چگونه مي‌توان در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي با اتكا بر جوانان به‌ عنوان يك ركن مهم جمعيتي چالش و تهديدهاي موجود را تبديل به فرصت كرد؟

سبک زندگی اسلامی لازمه ی اقتصاد مقاومتی است و نقش زنان و جوانان غیور ایران زمین در تحقق اقتصاد مقاومتي بر هیچ کسی پوشیده نیست و اگر ما همه مردم و مسئولین بتوانیم سیاست‌های راهبردی برای تحقق اقتصاد مقاومتي از منظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) را با کمک همدیگر در کشورمان پیاده سازی کنیم و هر روز مقتدرتر از دیروز خواهیم بود.

 

گفتنی است؛ مشارکت در ساخت 8 منزل مسکونی نیازمندان، اهدای 93 سری جهیزیه، توزیع 7000 بسته معیشتی، کمک هزینه درمان نیازمندان به مبلغ 680 میلیون تومان، ارسال 2500 بسته فرهنگی اربعین به کشور عراق و رنگ آمیزی 13 مدرسه، تهیه سیسمونی 12 نوزاد از فعالیت‌های شاخص بانوی نمونه خواهر زینب ممشلی می باشد.

 

 

انتهای پیام/ خبرنگار طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار