خبرهای داغ:
عضوگروه معدنی بنیاد تعاون بسیج از اولویت خدمت در مناطق محروم خبر داد و گفت: امسال کار احیاء و فعال سازی ۸ معدن راکد کشور انجام شد.
کد خبر: ۹۵۵۳۴۹۱
|
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ غارسی امروز در گفت‌وگو اختصاصی با خبرگزاری بسیج با تاکید بر مبحث مَردمی‌سازی و جمعیت سپاری فعالیت‌های معدنی با اولویت فعالیت در مناطق محروم، اظهار داشت: فعالیت‌های معدنی ما تا گستره استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و... می‌باشد و در حال حاضر در شمال غرب فعالیت و خدمات مفیدی را ارائه می‌کنیم.

عضو گروه معدنی بنیاد تعاون بسیج از موفقیت در فعال کردن هشت معدن طی سال‌های اخیر در کشور خبر داد و افزود: در این معادن در زمینه استخراج سنگ کرومیت و سنگ منگنز فعالیت خوبی انجام شده و اکنون در حال تکمیل زنجیره هستیم.

وی اشاره‌ای به اساس کار معدن در مناطق مختلف داشت و خاطرنشان کرد: این معادن دارای مجوز و پروانه فعالیت هستند، که به دلیل کمبود بودجه، تخصیص نیروی کارآزموده و ماهر، عدم امکان تکمیل زنجیره، ماشین‌آلات و... عمدتا راکد شده اند، لذا ما با انجام سرمایه‌گذاری سعی داریم معدن را ظرف یکسال فعال کنیم و سپس کار استخراج و واگذاری آن را انجام دهیم.

عضو گروه معدنی بنیاد تعاون بسیج ادامه داد: برخی مواقع در سطوح بالاتر در حوزه فرآوری سنگ آهن نیز وارد می‌شویم و همان خدماتی که در معادن پلاسری بزمان انجام دادیم را در راستای فعال سازی حوزه سنگ آهن نیز در دستور کار داریم.

غارسی تصریح کرد: در مورد معدن آهن پلاسری (کارگاه و مرکز ارائه خدمات صنعتی) در سیستان و بلوچستان، که تقریبا یکی از مهمترین نقاط کشور محسوب می‌شود و نیز معدن سنگ آهن تنهک در جنوب این استان، که ظرفیتی بالغ بر 700 هزار تن در فاز نخست را دارد، به صورت مشارکتی فعالیت می‌کنیم و افتتاح آن را انجام دادیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف افتتاح این معدن، عنوان کرد: طی سه ماه کار تجهیزات کارگاهی آن انجام پذیرفت و به صورت رسمی امروز آن را افتتاح شد و ارتباط مستقیم با مدیر و سرپرست این پروژه برقرار کردیم.

وی تصریح کرد: افتتاح اولیه این معدن صورت گرفته و با خلوص ۶۱ درصدی تولید سنگ آهن داریم، که خوراک کارخانه‌های کنسانتره آهن در ناحیه صنعتی و معدنی کرمان خواهد شد و بالغ بر ۵۰۰ نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/  گزارش میثم پاشنگ

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار