زنجان – امروزه یکی از دغدغه های تولید کنندگان پوشاک حمایت همه جانبه دولتمردان است بخصوص در حال حاضر که دشمن سعی بر آن دارد پوشش غیر اسلامی را در کشور های اسلامی رواج دهد، پس میتوان گفت نوع پوشش نیز امروز یکی از جنبه های جنگ فرهنگی محسوب می شود .
کد خبر: ۹۵۵۳۴۷۹
|
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

حمایت! تنها کلید واژه‌ ای برای حل معضلات تولید کنندگان پوشاک

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ در سبک زندگی پوشش مقوله‌ای مهم و اساسی است، که علاوه بر کارکردی که برای حفاظت بدن دارد نمادی است که بر اساس آن می‌توان به عقاید، ارزش‌ها و باور‌های افراد پی برد و امروزه جنبه نمادین پوشاک بر جنبه کارکردی آن نیز غلبه یافته است.

صنعت مد و پوشاک زنانه صنعتی پویا است و امروز شاهد آن هستیم گرایش‌ها و سبک‌های مد به طور مداوم در حال تغییر هستند و رقابت در این عرصه به مراتب بیشتر از قبل است، چند سالی است که صنعت مد و پوشاک ایرانی اسلامی بر سر زبان‌ها افتاده است و طراحان مد و پوشاک ایرانی اسلامی هر روزه مدل‌های جدیدی از لباس ایرانی اسلامی را روانه بازار می‌کنند و برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس با محوریت لباس‌های ایرانی و طرح‌های اصیل پوشاک ایرانی نقطه آغازی برای کار طراحان لباس ایرانی شده است و امروز می‌توان ادعا داشت که پوشاک ایرانی اسلامی قابل رقابت با برند‌ها و مدل‌های خارجی است.

در همین راستا خبرنگار خبرگزاری بسیج سراغ یکی از تولیدکنندگان پوشاک زنانه رفته که در ادامه می‌خوانید:

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید:

مجید باقری متولد ۶۵ و دیپلم کامپیوتر دارم ۱۵ سال است در کار پوشاک هستم و ۵ سال است کارگاه تولیدی دارم.

از کارگاه تولیدی خود بگویید و برای راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک به چه تجهیزاتی نیاز است:

کارگاه تولیدی بنده زیرزمین ۲۰۰ متری است که در حال حاضر ۱۲ کارگر در آن مشغول هستند، برای راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک نیاز به تجهیزات اولیه از قبیل قیچی برقی، میز برش، اتوی کارگاهی، راسته دوز، میان دوز، دکمه و مادگی، زیگزال یا سردوز، قیچی وسط کاران، اتو یا بخار، نوار دوز، پس دوز…. است البته این را بگویم برای شروع کار همان چرخ خیاطی، نخ و سوزن کافیست بانوان می‌توانند در منزل کنار خانواده به این کار بپردازند.

مواد اولیه کارگاه تولیدی پوشاک و مهمترین آن کدام است:

پارچه و نخ و سوزن، زیپ و سایر مواد مصرفی مورد نیاز خیاطان است و می‌توان گفت اولین و مهمترین مواد اولیه کارگاه تولیدی پوشاک پارچه است، در صنعت مد، بیشتر محصولات از پارچه تولید می‌شوند بنابراین طراحی، چاپ و تولید پارچه مرغوب در جنس‌ها و الیاف مختلف، بسیار حائز اهمیت است که معمولا برای تولید پارچه از الیاف طبیعی، مانند پشم، پنبه، ابریشم، کتان و همچنین الیاف مصنوعی، مانند نایلون، اکریلیک و پلی استر، استفاده می‌شود و امروزه با پیشرفت فوق العادۀ صنعت نساجی الیاف سازگار با محیط زیست، مانند کنف، بیشتر شده است.

چطور شد وارد این حرفه شدید:

پدرم خیاط بود و من از کودکی با نخ، سوزن، پارچه و چرخ خیاطی سرو کار داشتم و از همان موقع بود که احساس کردم اگر بتوانم در حرفه‌ای موفق باشم همین خیاطی است از همان کودکی هدفم را مشخص کردم و تنها چیزی در این سال‌ها آموختم صبر و تلاش است و با این دو کلمه می‌توان رویا‌ها و آرزو‌ها را به واقعیت تبدیل کرد.

چه کسانی شما را در این مسیر همراهی و یاری کردند:

می‌خواهم از این فرصت بدست آمده استفاده کنم واز بسیج سازندگی سپاه استان زنجان تشکر کنم با حمایت‌های این سازمان و دریافت تسهیلات با کارمزد پایین توانستم کارگاه تولیدی خود را راه اندازی کنم همچنین از پدر و مادر و همسرم که در تمام شرایط سخت زندگی همواره همراه من هستند و من را پشتیبانی می‌کنند.

محصولات خود را چگونه به بازار معرفی کردید:

زمانی که کارگاه تولیدی خود را راه اندازی کردم برای معرفی برندم شهر به شهر میرفتم و محصولات را معرفی و در واقع بازاریابی میکردم پس از مدتی مغازه داران با محصولات آشنا و مشتریان دائمی شدند تاکنون محصولاتم را به صورت عمده و فروش آنلاین بوده و در حاضر با عنایت پروردگار متعال به تازگی فروشگاهی در زنجان افتتاح کرده ام و تک فروشی دارم.

از کیفیت پارچه‌های ایرانی بفرمایید:

کیفیت پارچه‌های ایرانی خوب و روز به روز در حال بهتر شدن است و قیمت مناسبی دارد و امروز در بازار می‌تواند با پارچه‌های خارجی رقابت کند و هنرمندان ایرانی همیشه کیفیت را در تولید پارچه‌ها رعایت می‌کنند و این کیفیت در بافت، مواد اولیه، رنگرزی و حتی نوع نقوش دیده می‌شود.

شما از برند ایرانی استفاده می‌کنید یا خارجی:

متاسفانه امروزه برخی از فروشندگان بدنبال برند خارجی هستند و این امر موجب شده که لباس‌های ایرانی با برند خارجی به فروش برسد و علت آن خواست مشتریان است به خصوص در شهر‌های مرزی است که به درخواست فروشندگان لیبل خارجی به لباس‌ها زده می‌شود و با مبلغ گزافی به فروش می‌رسد البته این شرایط قابل قبول نیست و نیازمند فرهنگ‌سازی است و این موضوع عزم جدی متولیان امر را می‌طلبد و من به عنوان یک تولید کننده به تنهایی نمی‌توانم این مشکل را ریشه یابی و حل کنم و در این صنعت مد که رقابت بالایی در آن وجود دارد تنها رضایت خریداران برای ما مهم بوده و اولویت دارد.

برای آینده چه برنامه‌هایی دارید:

هدف و برنامه ام برای آینده توسعه و گسترش کارگاه و همچنین افزایش نیروی کار به ویژه برای خانم‌های بدسرپرست و بی‌سرپرست است، بانوان ایرانی بسیار خوش سلیقه و هنرمند هستند و می‌توان از این ذوق و سلیقه برای تولید لباس‌های ایرانی اسلامی استفاده کرد البته نکته مهم این است طی سال‌های اخیر به طراحی مد و لباس توجه ویژه‌ای شده است و جز رشته‌های دانشگاهی است و در حال حاضر دختران استقبال خوبی از آن دارند و همین توجه و اهمیت موجب شده در کشور ایران در صنعت مد و پوشاک تحولی عظیم صورت بگیرد.

از مشکلات خود بفرمایید:

قاچاق بزرگترین دغدغه تولیدکنندگان لباس است زمانی که اجناس قاچاق وارد کشور می‌شود تولید کنندگان داخلی دچار بحران می‌شوند البته با پیگیری‌های دولت قاچاق به حداقل‌ترین رسیده است و امروز پوشاک موجود در بازار تولیدات ایرانی است، صنعت پوشاک به عنوان یک صنعت راهبردی مطرح است که میتواند بسیاری از مشکلات مانند بیکاری را برطرف کند و عاملی برای جهش اقتصادی و رشد تولید و درآمد ناخالص ملی است و امروز که محصولات ما از نظر قیمت و کیفیت با محصولات خارجی برابری می‌کند برای شناساندن محصولات خود نیاز به تبلیغات گسترده داریم.

حرف آخر…

تولید کنندگان در هر زمینه نیازمند حمایت همه‌جانبه دولت هستند و یکی از اصلی‌ترین مشکلات نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش است‌و همین طور سنگ‌اندازی بانک‌ها در راستای پرداخت تسهیلات نیز از دیگر معضلات تولیدکنندگان است که با پی‌گیری مسئولین امیدوارم این مشکلات حل شود

ارسال نظرات
آخرین اخبار