خبرهای داغ:
یادداشت/

مردم و مسئولی که ما می‌شناسیم و مردم و مسئولینی که ظریف می‌شناسد

همدان- نگاه به مسئولین و مردم در جمهوری اسلامی از روز اول تشکیل این نظام مقدس تاکنون همیشه محل اختلاف بوده است.
کد خبر: ۹۵۵۳۳۱۳
|
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نگاه به مسئولین و مردم در جمهوری اسلامی از روز اول تشکیل این نظام مقدس تاکنون همیشه محل اختلاف بوده است. بخشی از این نگاه فکری، مردم را لشکر قابلمه به دستی می‌بیند که باید شبانه روز به فکر معیشت و زندگی و رفاه باشند و نه کاری به سیاست داشته باشند و نه کاری به اقتصاد. از نگاه ایشان مسئولین هم کسانی‌اند که قیم مردم‌اند و ایشانند که باید برای مردم تصمیم بگیرند و به شغلم فروش چه، که راجب سیاست حرف بزند. اما نگاه دیگر مردم را صاحبان اصلی انقلاب می‌داند و ایشانند که با بصیرت خویش راهنمای خواص شدند و در همه سختی‌ها پای انقلاب و آرمان‌های بزرگ آن ایستاده‌اند و حاضرند برای این آرمان‌ها از جان و مال و آبروی خویش هم بگذرند.

نگاه اول مسئولینی تربیت کرده است که وقتی به کارنامه عملشان نگاه می‌کنید پر از تناقض و خودبزرگ پنداری است. مسئولینی که مردم را سپر بلای خویش قرارداده‌اند. مردم مردم گفتند، اما فرزندانشان و خودشان در بغل دشمنان نظام تربیت و آموزش دیدند و هم اکنون هم در جای جای بدنه دولت صاحب نظر و کارشناس و کاردان هستند. اما نگاه دوم همیشه خود را سپر بالای مردم کردند جان خویش را فدای جان و ناموس مردم کردند. مسئولینی را می‌شناسیم که خود را اسیر کرد تا مردم اسیر نشوند و زیر بدترین شکنجه‌های رژیم بعث عراق به شهادت رسید. مسئولینی را می‌شناسیم که هر جا خسارتی به مردم وارد شده اولین نفرات برای کمک به آنان بودند و جان ناقابل خویش را نیز در همین راه گذاشتند.

به راستی جناب ظریف الملک در مورد کدام مردم و مسئولین حرف می‌زند؟ آیا در مورد همان مسئولینی حرف نمی‌زند که سالیان سال در زیر سایه مردم خورده‌اند و نوشیده‌اند و در مواقع خطر از همه دورترند؟ آیا راجع به مردمی حرف نمی‌زند که حاضرند آرمان‌های انقلاب را فدای راحتی و عیش و نوش خود کنند؟ به راستی که چقدر این آقای ظریف از شناخت واقعی مردم و شناخت مسئولین جان فدای جمهوری اسلامی عقب است. او نه مردم را به خوبی شناخته و نه مسئولین جان بر کف را. چون همیشه در کنار مسئولینی بوده که در مقابل نظام سلطه سرخم کرده است. قدرت نظام را داده‌اند تا به قول خود نانی برای مردم دست و پا کنند. ای دل غافل اینکه نه تنها قدرت نظام را با ثمن بخس به فروش گذاشتند بلکه نانی هم برای مردم دست و پا نکردند.

بله چنین مسئولینی باید در جان پناهای بافته شده از تار و پودهای جان برکفان مدافعان حرم و امنیت در امان بمانند و مردم سختی‌ها را تحمل کنند. او با طرح چنین مسائلی می خواهد بدبینی بین مردم و مسئولین را بیشتر کند و نه اتحاد و همدلی را. او می خواهد خود را ناجی مردم معرفی کند و دیگران را به قربانی کننده مردم. او نمی‌خواهد هشدار دهد بلکه می‌خواهد به دشمنان این مرز و بوم بگوید که هنوز خیالتان راحت باشد تا ما در این کشور هستیم نمی‌گذاریم قدرت نظام اسلامی جلوی سلطه و زورگویی شما را بگیرد.

به راستی که چنین مسئولینی مایه ننگ و خفت نظام مردم هستند. امید است که مردم با شناخت روزافزون چهره دوگانه اینان بدانند که کدام مسئولین دلسوز و جان برکف در خدمت مردمند و چه کسانی در پی آسایش و راحتی خود وعیال خود و چه کسانی شبانه روز برای رفع مشکلات دنیایی و آخرتی مردم کار کنند و چه کسانی برای دنیا و آسایش خود. به راستی که شناخت اینگونه چهره‌ها بصیرت می خواهد عمار گونه ‌و تقوایی می‌خواهد ابوذر گونه.

یادداشت از: دکترسیدعبدالله شجاعی

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار