نشست شورای اداری بخش پاتاوه بامحوریت ترویج فرهنگ استفاده ازصندوق بیمه کشاورزان، روستائیان وعشایر و بهره مندی آحاد مردم از مزایای صندوق باحضور مدیر واعضای صندوق استان در پاتاوه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۲۸۲۸
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، بخشدارپاتاوه درابتدای این نشست ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور مهمانان به تشریح وضعیت صندوق بیمه کشاورزان،روستائیان و عشایر پرداخت و گفت : چند سالی است که وزارت رفاه و تأمین اجتماعی امکان استفاده از بیمه را برای روستاییان و کشاورزان فراهم کرده است.

شهرام صفادوست افزود: اجرای طرح بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان، قدمی در جهت تأمین نیازهای این قشر زحمت‌کش است،این قانون سبب می‌شود که تاحدودی تبعیض طبقاتی کنترل شود و همچنین روستانشینان با عضویت در بیمه اجتماعی کشاورزان از آینده خود خیالشان راحت باشد.

بخشدار پاتاوه ابراز داشت: خوشبختانه صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در مسیر تحول است وکشاورزان،روستاییان و عشایرکه از اقشار زحمتکش و مولد جامعه هستند ودر بزنگاههای سیاسی و اجتماعی نیز نقش بسیار مهمی را در کشور داشته اند و ارائه چنین خدماتی به این عزیزان یکی از مهمترین رسالتهای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

صفادوست با بیان اینکه ۷۰ درصد حق بیمه صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر از سوی دولت و ۳۰ درصد از سوی بیمه گذار پرداخت می‌شود، گفت: به محض ابلاغ دستورالعمل از طرف مرکز در راستای حمایت از جوانی جمعیت این صندوق حق بیمه زنان خانه‌دار غیر شاغل دارای سه فرزند را به صورت ۱۰۰ درصدی پرداخت می‌کند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان،روستائیان وعشایراستان کهگیلویه و بویراحمد نیز باقدردانی ازاعضای شورای اداری ودعوت بخشدارپاتاوه گفت: خداوندسبحان راشاکریم به برکت نظام وانقلاب امروزشاهدخدمات بی شماری هستیم که گاهی اکثر مردم ازاین خدمات ارزنده غافل هستند.

سعیدکرمی با بیان اینکه عضویت درصندوق شامل افرادی می شود که فاصله سنی آنها از ۱۸ سال تا ۵۰ سال را شامل می شود افزود: تمام افراد مناطق عشایری روستایی و شهرهای زیر۲۰ هزار نفر از جمله کشاورزان، رانندگان، کارگران ساختمانی و.... را که فاقد بیمه باشند راشامل می شود.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان،روستائیان وعشایردربخش پایانی سخنانش گفت: برای تبیین این صندوق نیازمندیم تا همه دستگاه ها به ما کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه آقای صفادوست بخشدار جهادی و از نیروهای انقلابی است و دغدغه زیادی نسبت به اقشارآسیب پذیر دارد افزود: انتظار داریم که در این بخش دهیاران و بخشداربیش ازپیش به ما کمک کنند.

بخشدارپاتاوه هم درادامه بابیان اینکه در طول خدمت ۹ماهه خوددربخش پاتاوه تمام هم وغم خودرادرخدمت به مردم وتکریم ارباب رجوع  به ویژه اقشارآسیب پذیرمی دانم گفت: ان شاالله با حضور اعضای صندوق جلسه ای هم با دهیاران و شوراهای اسلامی بخش پاتاوه تشکیل خواهیم داد و مزایای صندوق رااطلاع رسانی خواهیم کرد.

درپایان جلسه به بازنشستگان این صندوق دربخش پاتاوه لوح و هدایایی اهدا شد.

تبیین مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در بخش پاتاوهتبیین مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در بخش پاتاوه

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار