معاون سیاسی استاندار کرمان با اشاره به اینکه سپاه و بسیج کار بزرگی انجام داده اند و باید از این ظرفیت استفاده شود، گفت: طرح‌هایی که آماده شده، باید عملیاتی شوند و حل مشکل کنند.
کد خبر: ۹۵۵۲۸۲۱
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹


معاون سیاسی استاندار 

جلالی معاون سیاسی استاندار کرماندرمراسم اجلاس سالانه مجمع بسیجیان استان کرمان باتشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این اجلاسیه تصریح کرد: خوشبختانه عزیزان به صورت فعال در کارگروه‌ها شرکت کرده بودند و خروجی خوبی هم آماده شده بود.

وی به بیان اهمیت، موثر و کارا بودن این مجموعه پرداخت و گفت: یک نمونه‌ ی موثر بودن این مجموعه مربوط به نرخ باروری در استان است.

جلالی افزود: هفته گذشته در جلسه شورای اداری که با حضور ریاست محترم قوه قضاییه برگزار شد در آن نشست، کلی مسائل مطرح شد و انتهایش طبق نگاه رئیس قوه قضاییه به این بحث ختم شد که خودتان بنشینید، مسائل را احصا کنید، جمع‌بندی کنید، محله به محله پیش بروید و در نهایت در ارکان حاکمیت و استان مسئله حل شود.

وی با اشاره به نرخ باروری بیان داشت: یک دهم درصد رشد شاید عدد کوچکی باشد ولی وقتی یک نرخ نزولی ثابت شده است و به یک رشد یک درصدی رسیدیم نشان از آن است حتماً این مجامع کارا بوده و می‌تواند حلال بسیار از مسائل و مشکلات باشد.

جلالی گفت: در باب زحمتی که بزرگواران کشیده‌اند و طرح‌هایی که آماده شده، باید گفت، مهم این است که این‌ طرح ها عملیاتی شود، حل مشکل کند و سال آینده که این مجمع برگزار می‌شود ما بتوانیم گزارشی از حل مسئله ارائه کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم این اتفاق رقم بخورد باید این مجموعه نسبتش به دو اتفاق مبارکی که در کشور بی‌نظیر است یکی حوزه مردمی در دولت هست و یکی حوزه شورای راهبردی در استان است، هماهنگ باشد.

جلالی تصریح کرد: حوزه شورای راهبردی در استان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان در حال انجام هست که تمام ارکان حاکمیت در آنجا حضور دارند.

وی بیان داشت: من فکر می‌کنم دبیرخانه این مجموعه باید توجه داشته باشد، طرح‌هایی که آماده شده است ناظر بر فضای هر بوم روستا، شهر و خود استان است که بعضی از این مسائل استانی و قابل حل است ولی بعضی از این گره‌ها را حاکمیت باید حل کند.

معاون سیاسی استاندار کرمان گفت: ارکان حاکمیت در شورای راهبردی وجود دارد و پیشنهادم این است این پنج طرح برتری که آماده شده، مطمئناً طرح‌هایی است که نگاه بومشان استانی است، این را باید در یک فرمتی (اگر جاییست که باید دستگاه قضایی گره گشایی کند یا باید نمایندگان مجلس آن را حل کنند)مطرح کرد.

وی افزود: ما در فرمت شورای راهبردی کار را پیگیری می کنیم؛ چرا که کار کارشناسی انجام شده، روی طرح ها ساعت‌ها زحمت کشیده شده و اکنون می‌خواهند نتیجه‌اش را بگیرند که در شورای راهبردی مورد استفاده قرار گیرند.

جلالی تصریح کرد: این طرح‌ها باید بر اساس میزان اهمیت، اولویت و جامعیت احصا شود، ابعاد مسئله تشریح شود، برای برون رفت از این مسئله یک سری راهبردهای اتخاذ شده که باید برای هر کدام از راهبردها چندین پروژه راهبردی تعریف شود، برای پروژه‌های راهبردی باید جدول اقدام زده شود، سپس دستگاه متولی اجرایی مشخص شود و زمان زمانبندی آن معلوم شود و در نهایت در شورای راهبردی از این ۵ طرح استفاده شود.

وی بیان داشت: این کار بزرگیست که دوستان سپاه و بسیج زحمتش را می‌کشند و حیف است از این ظرفیت استفاده نشود که باید این را بیاوریم تا شورای راهبردی حاکمیت بتواند کار را پیگیری کند.

جلالی افزود: بهترین زمان و فرصت برای اینکه این مجمع بتواند کار مردم و مسائل را حل کند اکنون است؛ چرا که همه اتمسفر نگاه فکری چه در مجموعه دولت، چه در مجموعه سپاه، در مجموع تمام ارکان حاکمیت همراه و همگام هستند و نباید این فرصت طلایی را از دست دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار