خبرهای داغ:
مدیرعامل کانون پرتوها و معاون سازمان انرژی اتمی در مراسم رونمایی از شتاب دهنده الکترونیکی قزوین؛
مدیرعامل کانون پرتو ها و معاون سازمان انرژی اتمی در مراسم رونمایی از شتاب دهنده الکترونیکی قزوین عنوان کرد: سایت پرتو عمده الکترونیکی velv-8 در ایران و منطقه با بازدهی ۸۰ درصد بی نظیر است.
کد خبر: ۹۵۵۲۷۰۲
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

 

 قزوین_ به گزارش بسیج، دکتر شیرمردی مدیرعامل کانون پرتوها و معاون سازمان انرژی اتمی در مراسم رونمایی از شتاب دهنده الکترونیکی قزوین در مراسم رونمایی از شتاب دهنده الکترونیکی قزوین که با حضور مسئولان سیاسی، نظامی و انتظامی استان برگزار شد بیان کرد: امروز شاهد یکی از روزهای طلایی تاریخ استان قزوین و هسته ای کشور یعنی رونمایی از سامانه پرتو دهی شتابدهنده در منطقه هستیم.

وی گفت: این دستگاه از جنبه های مختلف منحصر به فرد و جزو شتاب دهنده های تراز اول است و بیش از ۸۰ درصد بازدهی دارد که در دنیا کم نظیر است. 

شیرمردی عنوان کرد: سومین مزیت این است که مجتمع پرتو دهنده فراینده قزوین مجهز به دو شتاب دهنده است که کمتر سایتی به دو شتاب دهنده مجهز باشد.

مدیرعامل کانون پرتوها و معاون سازمان انرژی اتمی افزود: تنها عامل پیش‌برنده این صنعت پس از ۴۴ سال در دولت سیزدهم با مدیریت راهبردی رییس سازمان اجرا شد و مصداق بارز شعار «ما می توانیم» در عرصه علم و فناوری تجلی یافت. پس از ۱۰ سال در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، این تنها سایت پرتو دهنده در منطقه است که ۱۲ هدف صنعتی، کشاورزی، کابل و صنایع پلاستیکی و امنیت غذایی، آب شیرین کن است که به نتیجه رسید.

 شیر مردی گفت: دانشمندان در صنایع هسته ای نقش سرباز را برای کشور دارند و تابع فرامین مقام معظم رهبری هستند. برای راه اندازی سایت مجتمع قزوین به صورت شبانه روزی و با تلاش جهادی زحمات زیادی کشیده شده است که این پیشرفت مسیری برای جهش های علمی در صنعت هسته ای است.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار