فرماندار فیروزکوه گفت: تسخیر لانه جاسوسی با نقض بند چهار ماده دو و ماده 51 منشور سازمان ملل متحد توسط سفارت آمریکا در ایران، اقدامی قانونی بود.
کد خبر: ۹۵۵۱۹۵۵
|
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در شهرستان فیروزکوه؛

محمد حیدری‌منش،فرماندار شهرستان فیروزکوه در جمع مردم شریف شهرستان فیروزکوه، اظهار کرد: ۱۳ آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی به دلیل وقوع سه رویداد مهم یکی از اساسی‌ترین روزها در تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی است.

وی گفت: ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۴۳ امام خمینی (ره) مخالفت خود را با کاپیتولاسیون اعلام کردند و رژیم پهلوی ایشان را به تبعید فرستادند، این روز از قبل از انقلاب جایگاه مهمی داشته است، چند ماه قبل از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ مصادف با شهادت چند تن از دانش‌آموزان مقابل دانشگاه تهران در اعتراض به رژیم شاهنشاهی شد و آن نیز در تاریخ ماندگار شد.

وی تصریح کرد: ۱۳ آبان‌ماه بعد از انقلاب با تسخیر لانه جاسوسی توسط دانش‌آموزان پیرو امام خمینی (ره)، دانشجویان و کسانیکه اهمیت این امر را درک کردند، ماندگار شد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه در ادامه افزود: امروز آمریکایی‌ها اشاره می‌کنند مسئله ما با نظام جمهوری اسلامی از ۱۳ آبان‌ماه شروع شد ولی همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در روزهای اخیر اشاره شد، مشکل ما با آمریکا از روزی شروع شد که در سال ۱۳۳۲ کودتای ۲۸ مرداد را رقم زدند و اتفاقاتی که به واسطه ظلم به مردم ایران اسلامی از آن روز روا داشتند.

 

حیدری منش با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی به لحاظ قانونی اقدام درستی بود، بیان کرد: سفارت آمریکا به جای امور کنسولی به دنبال اقدامات جاسوسی و ضدامنیتی علیه کشور ایران بود، این امر طبق بند چهار ماده دو شورای حقوق سازمان ملل نقض آشکار قانون سازمان ملل است، لانه جاسوسی و سفارت آمریکا ماده ۵۱ قانون سازمان ملل را نقض می‌کرد و به اذعان خود آن ها اتفاقاتی را در کشور ما رقم می‌زند که منجر به جنگ داخلی در ایران می‌شد، این نیز جزو مصادیقی است که این اقدام را به لحاظ حقوقی بلامانع میگرداند.

حیدری‌منش همچنین اشاره داشت: این دانش‌آموزان با بصیرت لازم و کافی، اقدام به تسخیر لانه جاسوسی کردند و اسنادی را بدست آوردند که نشان می‌داد آمریکا سعی در دخالت در امور داخلی ایران را داشت و از گروه‌های تجزیه‌طلب حمایت می‌کرد، به عبارت دیگر این اسناد چهره حقیقی آمریکا را افشا کرد.

 فرماندار فیروزکوه در تشریح دستاوردهای تسخیر لانه جاسوسی بیان کرد: با تسخیر لانه جاسوسی ابهت پوشالی آمریکا شکسته شد و روحیه خودباوری مردم ایران تقویت گردید؛ جریان افول آمریکا از ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ شکل گرفت؛ در اتفاقات بعد از آن سال، آمریکا به‌دنبال یکپارچه‌سازی خاورمیانه بود، آمریکا به دنبال این است تا با حضور رژیم صهیونیستی در خاورمیانه اقدامات خود را پیش ببرد؛ ساواک نتیجه طرح و برنامه‌ریزی آمریکا به کمک رژیم صهیونیستی در ایران قبل از انقلاب است که مستحضر هستید چه لطماتی به ملت ایران از طریق ساواک وارد شد.

وی همچنین تاکید کرد: آمریکا به دنبال این بود بعد از انقلاب اسلامی، جریانی که امروز در غزه رقم خورده را در ایران رقم بزند؛ خواسته آمریکا این بود که همانند جریان نسل‌کشی در غزه، در ایران نیز نسل‌کشی رقم بزند که بحمدالله با ۱۳ آبان از این امر جلوگیری شد، امروز توسط رزمندگان مقاومت هیمنه پوشالی آمریکا درهم شکسته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزکوه با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی، تصریح کرد: پیروزی در طوفان‌الاقصی نتیجه مقاومت رزمندگان و ملت فلسطین است.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله گفت: سید مقاومت به آمریکا هشدار داد که از حضور خود در دریای مدیترانه صرف‌نظر کند چرا که در تیررس نیروهای مقاومت خواهند بود‌.

فرماندار فیروزکوه خاطرنشان کرد: در بمباران عین‌الاسد و همچنین خروج خفت‌بار آمریکا از افغانستان، عراق و شکست آن در سوریه، افول آمریکا را تسریع کرده است و این از بین رفتن هیمنه پوشالی آمریکاست، امروز دانش‌آموزان شهرستان فیروزکوه در کنار کودکان و نوجوانان غزه ایستاده‌اند و هم‌پیمانی خود را با آنها با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» اعلام داشتند.

وی ادامه‌ داد: امروز با شکل‌گیری همدلی در کشورهای اسلامی و حتی در کشورهای غیرمسلمان راهپیمایی‌هایی ضد آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل می‌گیرد و مردم جهان آگاه شدند، امیدواریم در راهپیمایی‌های سال‌های آینده شعار پیروزی امت اسلامی را سردهیم و همه در کنار هم بر این موضوع اهتمام ورزیم؛ ان‌شاالله با تحقق پیروزی رزمندگان اسلام به زودی شاهد شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی همانگونه که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره شده، باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار