زنجان - رئیس مرکز برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان بهزیستی گفت: یکی از مهمترین و اصلی ترین برنامه‌های این سازمان توانمندسازی معلولان است که با اجرای طرحی این افراد قادر خواهند بود از استعدادها و توانایی‌های خود برای ایجاد ارتباط موثر در جامعه استفاده کنند و به حداکثر توانمندی دست یابند.
کد خبر: ۹۵۵۱۷۷۸
|
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

معلولین کشور توانمند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ عبدالله کرم‌زاده روز یکشنبه در جلسه بررسی نحوه جانمایی و استقرار پردیس توانمندسازی در زنجان از اجرای پروژه پردیس توانمندسازی معلولین در کشور خبرداد و افزود: پردیس کارآفرینی و توانمندسازی مسیر اشتغال مددجویان را تسهیل می‌کند و بالی برای پرواز و رفع نیاز‌های روحی و اجتماعی افراد دارای معلولیت است.

وی اظهار داشت: پارک حسی مهارتی، پارک آبی، فضای سبز ویژه، استعدادیابی، سینما، مجموعه کارگاه‌های مهارتی، فضای مخصوص فروشگاه‌های فصلی، بازی‌های هیجانی و حرکتی مهارتی و ... از جمله بخش‌های قابل اجرا در این پروژه است که افراد دارای معلولیت نیز همچون عموم مردم می‌توانند از خدمات آن به نحو مناسبی استفاده کنند.

کرم زاده، شکوفایی و ارتقای استعداد، ایجاد و شتاب دهندگی مشاغل، افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی، استفاده بهینه از اوقات فراغت و ورود جدی به حوزه تفریح، ساماندهی و جهت دهی خیرین و فعالان اجتماعی را از اهداف عملیاتی این پروژه ذکر کرد.

وی به نیاز‌های مغفول مانده افراد دارای معلولیت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: به رغم وجود قوانین بهره مندی برابر از حقوق شهروندی، همچون سایر شهروندان، این قشر از دسترسی آسان به اماکن عمومی شهر محروم هستند.

وی اضافه کرد: این امر توجه بیش از پیش به طراحی‌های اصولی و همراه با رعایت استاندارد به ویژه در اماکن عمومی شهر، که مورد استفاده اقشار و گروه‌های مختلف است را ضروری‌تر کرده است.

رئیس مرکز برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی بهزیستی همچنین وجود خیرین را در پیشبرد برنامه‌های این سازمان بسیار پر اهمیت عنوان و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیرین در رسیدن به اهداف سازمان بهزیستی بسیار کارساز خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار