خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با بسیج؛
حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: عملیات طوفان الاقصی روند سقوط اسرائیل را سرعت بخشید و آغازی بر پایان این رژیم اشغالگر است. ایران به دنبال تحمیل خواسته خود در منطقه نیست بلکه در کنار آزادیخواهان است.
کد خبر: ۹۵۵۰۴۱۸
|
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

قزوین_ به گزارش خبرگزاری بسیج، در دنیای کنونی با شکل گیری سازمان ملل و شورای امنیت برای اداره جهان و جلوگیری از ظلم و چپاول بر ملت ها اتفاقات بی نظیری رخ داده است که نا کارآمدی این سبک از اداره جهان را به همگان اثبات کرده است. در دنیای امروز که عصر انفجار اطلاعات، هوش مصنوعی است سهم هرکس را در دنیا به اندازه قدرتش می دهند. تجربه ثابت کرده است اگر ضعیف باشیم به استقبال جنگ و نابودی رفتیم. در آرم سپاه پاسداران آیه شریفه تجهیز قدرت دفاعی بر همگان حجت شرعی است. مردم مظلوم فلسطین ۷۵ سال کشتار و‌ آوارگی را تجربه کردند تا انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت شکل گرفت . خبرگزاری بسیج در خصوص حوادث اخیر غزه و تجاوز اسراییل گفت و گویی با حجت الاسلام علی معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر(عج) قزوین انجام داده که از نظر مخاطبین می گذرد.

بسیج: نقش حوادث آبان در تاریخ انقلاب اسلامی را چگونه تبیین می کنید؟

حجت الاسلام معبودی: در آبان ماه ۳ اتفاق مهم رخ داده است و برای ایران سرمنشا حوادث مهمی بوده از جمله تبعید امام در آبان ۴۳ در اعتراض به تصویب کاپیتولاسیون، اشغال لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام، کشتار دانش آموزان در سفر یک مقام عالیرتبه آمریکا به ایران اهمیت آبان را به عنوان منشأ استکبار ستیزی ملت ایران مورد توجه قرارداده است.

در این سه مناسبت دو وجه مشترک و پر رنگ دارد و برای همگان باید تبیین شود، ابتدا دست جنایت کار آمریکا و استعمارگران در هر سه حادثه مشهود بوده و به دستور آمریکا در حق ملت ایران ظلم شده است و جهت دوم اشتراک در سه حادثه تاریخی حمایت مردم در برابر ظلم استعمارگران و حکومت دست نشانده پهلوی بود.

در غزه نیز اراده مردم بر مستکبرین عیان شد و تمام قدرتهای پوشالی دنیا در برابر مستضعفان زانو زدند. هرچند بیش از ۱۰هزار نفر از مردم غزه شهید و بیش از ۳هزار خانه تخریب شده است اما همانند نبرد آخرالزمان حضرت ولیعصر (عج) که در برابر استعمارگران و مستکبرین عالم می ایستد و غزه در همان مسیر حرکت می کند.

بسیج: آیا آمریکا و تفکر حاکم بر آن کشور را در جهان امروز می توان مبنا قرار داد؟

آمریکا در عمر کوتاه خودش بیش از ۱۰۰ کودتا در سراسر دنیا انجام داده و میلیون انسان را به کام مرگ کشانده و سرزمین های بسیاری را به زمین سوخته تبدیل کرده است. امروز آمریکا مانند اسراییل نامشروع است زیرا بر ویرانه های سرزمین سرخپوستان با اشغال و چپاول و مرگ، تمدن استعماری و شیطانی بنا کرده است.

 نفوذ ایران در بین ملت ها بیشتر معنوی و فرهنگی ناشی از گفتمان انقلاب اسلامی است تا نظامی یا اقتصادی! اینکه در غزه، لبنان، اوکراین، یمن و آفریقا هر اتفاقی می افتد می گویند کار ایران است نشان از پذیرفتن قدرت انقلاب با رهبری حکیمانه ولی فقیه بوده که ملت ها را با فطرت پاک آگاه نموده اند.

بسیج: آیا ایران به دنبال امپراطوری است؟

ایران نظرش را به هیچ کشور و گروهی تحمیل نمی کند بلکه در کنار مظلوم و نیروهای آزادی بخش که از وطن خویش دفاع می کنند ایستاده و هرگز در ائتلاف قدرتهای بیگانه قرار نمی گیرد. می گویند ایران در فلسطین می جنگد درست نیست این توهین به ملت شجاع فلسطین است. جوانان فلسطینی آن قدر قوی و آگاه هستند که بتوانند طومار رژیم صهیونیستی را در هم بپیچند.

بسیج: علت گرایش ملت ها به گفتمان انقلاب اسلامی در شرایط فعلی چیست؟

ما در طول انقلاب و ۲۰۰ سال اخیر به هیچ کشوری تعدی نکرده این و اگر جنگی هم رخ داده برابر شرع دفاع و دفع خطر بوده است. رژیم صهیونیستی به تمام همسایگانش تجاوز نظامی و اشغالگری کرده است. اگر ملت ها امروز در یک خروش طوفانی به حمایت از فلسطین و جبهه مقاومت برمی خیزند به خاطر منطق درست و فطرت پاک انقلاب است که ملت را به هم گره زده است.

مردم فلسطین این مسیر،تفکر، شیوه درست را پذیرفتند و با صبر الهی پیروزی بزرگی کسب کردند. اسراییل ظالم و غاصب است لذا تهدیدش می کنیم و در دفاع مشروع کمک مردم فلسطین و مظلومین هستیم. امام مستضعفان فرمودند؛ در جنگ بین ظالم و مظلوم میانجی گری نمی کنیم بلکه در کنار مظلوم بی رحمانه به ظالم می تازیم زیرا میانجی گری بین ظالم و مظلوم خود کمک به ظالم است.

اسلام منطق قوی دارد که با فطرت انسانها سازگار است. به خاطر این منطق و فطرت پاک بود که یک حکومت کوچک در مدینه تشکیل داد با فطرت و منطق الهی توانست تمام امپراتوری های بزرگ را تحت تاثیر قرار دهد. انقلاب اسلامی برابر تعالیم مقدس، سلطه گر و سلطه پذیر نیست و تسلط بیگانگان را بر امور مسلمین جایز نمی داند.

ایران تا امروز کسی را تهدید نکرده بلکه در قامت دفاع مشروع که حق هر کشوری است تهدید ها را در همان سطح و سخت پاسخ داده است در حالی که اسراییل و غرب، با سلطه و استثمار ملت ها بقای خویش را تضمین کردند.

آسیب های جدی طوفان الاقصی بر رژیم صهیونیستی را در حوزه امنیتی، اعتقادی و فرهنگی، نظامی بیان کنید.

اسراییل از نظر امنیت، بدترین ضربه را متحول شده است، همین قدرت پوشالی انگلیس آمریکا و فرانسه که اسراییل را ارتش شکست ناپذیر قلمداد می کردند و با بازی رسانه ای بر دنیا سلطه خویش را اعمال می کردند از پس ۲ هزار کماندوی مقاومت برنیامدند. طوفان الاقصی صدها هزار آواره در سرزمین های اشغالی در روی دست صهیونیست ها گذاشت.

فروپاشی هژمونی اطلاعاتی ارتش اسراییل و شاباک، امان، موساد که معدی هستند و دست برتر را در دنیا دارند، دیواری به ارتفاع ۸ متر بتن مسلح دور غزه کشیدند و ۲۰ متر زیر زمین را هم مسلح کردند و نصب تجهیزات دوربین و سنسورهای مختلف نتوانستند از فعالیت مقاومت و نفوذ به عمق شهرهای صهیونیستی جلوگیری کنند لذا ملت ها متوجه شدند بیشتر هیمنه این رژیم، پوشالی و از طریق رسانه و ارعاب به ملت ها تحمیل شده است.

اسرائیل، در بحث نظامی بی سابقه ترین شکست را در ۷۵ سال اخیر تجربه کرد، زیرساخت های اسراییل و تمام مناطق ممنوعه این رژیم شکسته شد و افسانه شکست ناپذیری اسراییل فرو ریخت. در اسراییل شعار می دادند فرزندان ما را آزاد و نتانیاهو را دستگیر کنید و اگر این کار را نکنید ما اسراییل را به آتش می کشیم. چقدر قدرت و معجزه الهی آشکار شده است و از بازوان قدرتمند مستضعفین به دنیا نشان داده شد.

مسئله بعدی سه گروه در فلسطین زندگی می کنند و به عنوان اشغالگر مطرح هستند. ابتدا گروه تندرو خاخام ها هستند که حامی اشغالگری و چپاول هستند، گروه دوم متوسط بوده و شهرک نشینان هستند که از سراسر دنیا برای حفاظت از افراطیون به فلسطین کوچانده شدند و تمایل جدی به اسراییل برای زندگی بهتر را مطالبه می کنند، گروه سوم یهودیان اصیل که ساکنان فلسطین اشغالی قلمداد می شوند. نکته جالب این است بعد از عملیات طوفان الاقصی خاخام های متعصب در حال فرار از فلسطین اشغالی هستند یعنی فلسفه فکری اسراییلی ها هم متلاشی شده است.

سالها فلسطین مسأله اول جهان اسلام بود نه دنیا! اما به لطف عملیات الاقصی امروز نابودی اسراییل مطالبه جدی جهان اسلام و دیگر ملت های غیر اسلامی شده است. عملیات طوفان الاقصی، رستاخیزی در جهان خلق کرد که با دیگر ایران، فلسطین و جبهه مقاومت احیا شد.

بسیج: جایگاه مهدویت در وحدت جهانی علیه اسراییل و آمریکا چگونه است؟

ما آینده جهان را منطق العقل و آینده دنیا را از آن صالحان می دانیم ولی در جبهه مقابل ما منطق احساسات حاکم است. هرچند انتظار ظهور عبادت است در حقیقت امام زمان(عج) منتظر ماست تا بستر را فراهم کنیم و برای رسیدن به حقیقت باید فرامین اسلام که زمینه ساز ظهور است را آماده نماییم.

در جامعه مهدوی معیار حق است نه منافع! اینکه هرچیزی به نفع ما باشد مباح است اینگونه نیست بلکه هر کسی اهل حقیقت و حق باشد در این جبهه و تمدن جا می گیرد.

بسیج: برخی معتقدند که چرا جمهوری اسلامی مستقیم در این نبرد وارد نمی شود آیا دلیل خاصی دارد؟

عده ای می پرسند که چرا جمهوری اسلامی وارد نمی شود و علیه اسراییل اقدام نمی کند. ایران و جمهوری اسلامی حرم است اگر آسیب ببیند دیگر مکه، مدینه، قدس، کربلا و نجف و سایر حرم ها باقی نمی ماند. این به معنی سکوت نیست در صورت نیاز با فرمان رهبری پاسخ ها پشیمان کننده و بازدارنده خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار