سردار حیدر بابا احمدی گفت:  نگاه تمدن نوین اسلامی که امروز شاهد آن هستیم اثر کرد و ثمره آن را امروز در فلسطین اشغالی می بینیم.
کد خبر: ۹۵۵۰۳۳۲
|
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، سردارحیدر بابا احمدی مسئول معاونت بسیج مساجد ومحلات سازمان بسیج مستضعفین  در جوار مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: زندگی همه شهدا برای ما درس است و پیام دارد مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی محصول مسجد است و یک مربی تمام عیار مسجد بود و امروز هم در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی مسجد جایگاه ویژه‌ای دارد و نگاه حاج قاسم به مسجد و امامت مسجد یک نگاه تمدنی بود.

وی افزود:شهید حاج قاسم سلیمانی اعتقاد داشت که همان طوری که مثلاً یک گردان ۳۰۰ نفره برای اداره‌اش نیاز به فرماندهی است که باید دوره آموزشی لازم را طی کند امام جماعت مسجد، ارکان مسجد و کسانی که می‌خواهند مسجد را محور قرار بدهند برای تمدن سازی، تحقق جامعه اسلامی وتحقق محله مردم سالار اسلامی نیاز به آموزش دارند.

سردار حیدر بابا تصریح کرد: توانمندسازی سطح امام جماعت مسجد باید ارتقا پیدا کند به سطح امام محله یعنی یک امام مسجد باید بشود امام محله که همه اهالی جغرافیای آن مسجد را و جغرافیای محله‌ای که در قلمرو آن مسجد است باید تحت پوشش تربیتی خودش قرار دهد.

مسئول معاونت بسیج مساجد ومحلات سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: این نگاه بلند و این مکتب که می‌فرماید جغرافیا و قلمرو مسجد حتی ۲۰۰ متر اطراف مسجد نیست چه بسا ۱۰ کیلومتر یا ده‌ها کیلومتر این مسجد باید اثرگذار باشد این نگاه، نگاه تمدنی بود تمدنی که شهید حاج قاسم سلیمانی پیشتازش بود.

وی افزود: شهیدحاج قاسم سلیمانی برای تمدن نوین اسلامی آرمان بلندی را به تبعیت از نائب امام زمان (عج) حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) دنبال و پیگیری می‌کرد که این تمدن شکل بگیرد و مهیا شود و زمینه ساز جامعه برای امر فرج شود.

سردار حیدر بابا احمدی بیان کرد: نگاه تمدن نوین اسلامی که امروز شاهد آن هستیم اثر کرد و ثمره آن را امروز در فلسطین اشغالی شاهد هستیم امروز برای آزادی یک مسجد یعنی مسجد الاقصی جوانان فلسطینی چه در میدان مبارزه، چه زنان و کودکان فلسطینی خون می‌دهند و پای این آرمان قرار گرفتند این بخشی از درس‌هایی است که از مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی می‌توانیم دریافت کنیم.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی لحظه، لحظه اش واقعا خدمت می‌کرد نه خدمت به وسعت یک نفر ویک جمع محدودی خدمت به وسعت یک جامعه بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار