برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی

تبریز- جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با حضورنماینده ولی فقیه، استاندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی به میزبانی صداوسیمای مرکز این استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۹۸۷۹
|
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام آل هاشم  در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی و تاثیر مصوبه های آن بر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی باید مملوس باشد.

وی گفت: روز فرهنگ عمومی در تقویم ایرانی ۱۴ آبان ماه  است و نامگذاری یک روز خاص برای این مناسبت، نشان از اهمیت آن و لزوم تعیین اهداف و سیاست‌گذاری‌های کلی و کلان دارد.

رضایی؛ مدیر کل صداوسیمای استان هم با اشاره به اینکه فرهنگ به وسیله آموزش، به نسل بعدی منتقل می‌شود افزود: امر فرهنگ از مهم‌ترین امور استان و کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی هم از برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از ۱۷ الی ۲۱ آبانماه امسال  خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب تبریزبه عنوان شاخص‌ترین و پرمخاطب‌ترین رویداد فرهنگی شمالغرب کشور، پس از چهار سال وقفه، امسال با حمایت و همراهی استاندار آذربایجان‌شرقی و همکاری سایر نهادهای استانی برگزار می‌شود.

بلاغی ایجاد فضای رقابتی سازنده‌ در حوزه نشر و همچنین ایجاد فرصت برابر برای تسهیل دسترسی علاقمندان به تازه‌های نشر را از نقاط قوت نمایشگاه کتاب تبریز عنوان کرد و گفت:پیش بینی می شود پانصد هزار نفر از پنج سالن نمایشگاه کتاب دیدن کنند.

در این جلسه از برخی اعضای شورای فرهنگ عمومی استان و هچمنین شورای فرهنگ عمومی ۴ شهرستان آذربایجان شرقی به خاطر برگزاری منظم نشست های ماهانه شورای فرهنگ عمومی،اجرای مصوبه ها و تاثیرات آن در حوزه فرهنگی تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار