همایش عفاف و حجاب و آشنایی صنف آرایشگاه های زنانه شهرستان ری با موضوع سواد رسانه تهدید ها و خطرات فضای مجازی و پیشگیری از مشکلات قضایی با حضور سروان عرب مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان ری و به همت حوزه بسیج اصناف شهرستان ری و اتحادیه آرایشگاه های زنانه شهرستان در محل فرهنگسرای ولاء برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۹۷۳۶
|
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

 در این همایش سروان عرب رئیس پلیس پیشگیری فتا فرماندهی انتظامی شهرستان ری اظهار داشت: بیشترین اتفاقات و مشکلات در حوزه آرایشگری اتفاق می افتد.

وی با بیان تاریخچه تاسیس پلیس فتا، گفت: با توجه به اهمیت موضوع   پلیس فضای مجازی در سال 98 به دستور مقام معظم رهبری به فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ابلاغ شد.

وی پیشگیری از وقوع جرم اولین رکن پلیس فتا دانست و  در خصوص امنیت در فضای مجازی و حفظ حریم خصوصی شهروندان اظهار داشت: پلیس پیشگیری فتا  با انتشار دهندگان تصاویر خصوصی شهروندان در فضای مجازی با جدیت برخورد می کند و پلیس به شهروندان اطمینان می دهد که این فضا را برای دسترسی سوء استفاده کنندگان از فضای مجازی برای سرقت اطلاعات شخصی شهروندان نا امن می کند.

سروان عرب افزود: پلیس به تک تک هموطنان عزیز کشورمان در حوزه پیشگیری با ارسال پیامک و تدوین کلیپ های مختلف   آگاهی بخشی می کند و هشدار می دهیم که  فضای مجازی برای هیچ کس امن نیست و شهروندان باید سواد رسانه ای و سواد مجازی خودشان را بالا ببرند اما متاسفانه   هموطنان ما با خرید یک گوشی، سیم کارت و اتصال به اینترنت یک رمز پسورد می گذارند و  تصور می کنند که باید خیالشان راحت باشد در حالی که  این فکر اشتباه است.

 حریم خصوصی افراد درفضای مجازی دارای احترام است و این احترام را خود شخص برای خودش ایجاد می کند ما نمیدانیم چه کسانی پشت تصاویر زیبایی که در فضای مجازی قرار دارد نشسته اند اما پشت سیستم افرادی با   اهداف  شیطانی  نشسته اند که در صورت بی احتیاطی و قرار دادن تصاویر شخصی خود یا مشتریان در فضای مجازی مشکلاتی   برای شما پیش می آید که گاهی غیر قابل جبران است.

سروان عرب با اشاره به اینکه پرونده های شکایات از سوء استفاده از فضای مجازی به دلیل نداشتن سواد رسانه ای و بی توجهی شهروندان به هشدار های پلیس  روز به روز بیشتر می شود؛ گفت: متاسفانه بسیاری از شهروندان هر پیامک تبلیغی از هر شماره و صفحه نا آشنا و غریبه را باز می کنند اما توجهی به پیامک های هشداری پلیس نمی دهند. وی تاکید کرد شهروندان پیام های آموزشی و اخطار ها و هشدارهای پلیس را جدی بگیرید. 

بحث مبارزه دستگیری  شناسایی این افراد به عنوان فالور یا دنبال کننده مجاز ثبت می کنید گوشی های تلفن همراهی که برای شما در صفحات مجازی پیام می فرستند را در (حساب کاربری) اکانت می کنند صفحه خودشان را به راحتی پاک می کنند اما پلیس با فناوری هایی که در اختیار دارد ادله دیجیتال را از گوشی و سیستم های آنها استخراج می کند اما این به این معنی نیست که شما احتیاط نکنید و اطلاعت شخصی و حریم خصوصی خود را در فضای مجازی قرار بدهید و انتظار داشته باشید که بعد از وقوع اتفاق برای شما پلیس درلحظه مجرمان را دستگیر کند.

 

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان ری:

سالن ها در چارچوب قانون فعالیت کنند تا دچار آسیب و خسارت نشوند

جواز کسب ناموس کاسب است و باید از آن محافظت کند

خانم حسنی رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان ری گفت: ما در کشوری اسلامی زندگی می کنیم و باید به قوانین احترام بگذاریم. وی با تاکید بر حساسیت و اهمیت به جواز کسب گفت: جواز کسب ما ناموس ماست و باید آن را حفظ کنیم و برای حفظ آن همه حواسمان به مجموعه مان باشد. وی اضافه کرد: هر اتفاقی در خطوط تلفن و حساب بانکی   بیفتد کسب و کار را مختل و به شما آسیب می زند . لذا باید در چارچوب قوانین فعالیت کنیم  تا با مشکل مواجه نشویم.

حسنی  تعداد اعضای عضو اتحادیه آرایشگاه های زنانه شهرستان ری را ۷۳۲  نفر اعلام کرد و گفت: ۱۲ نفر از اعضا نیز از اتباع هستند که با یک ایرانی و شرایط آن فرد جواز خواهند گرفت . همچنین ۲۳۳ پرونده   در دست اقدام داریم و   پروانه های کسب   ۱۵ نفر نیز تمدید شده است.

 وی با تاکید بر رعایت قوانین کسب و کار تصریح کرد: از اول تا شانزدهم مهرماه تعداد 21 سالن آرایش زنانه متخلف پلمب شده است. 

ر

   محسن کشاورز؛ رئیس اتاق اصناف شهرستان ری

مشکلات شهرداری، دارایی و بیمه ای اصناف را پیگیری می کنیم

 

 رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در کارگاه آموزش سواد رسانه و فضای مجازی ویژه آرایشگران زنانه شهرستان ری گفت: در کشوری زندگی می کنیم که دشمنان بیش از چهل سال با ترفند های مختلف و دسیسه های گوناگون تلاش کردند انقلاب مردمی ایران را نابود کنند اما با همدلی و حضور به موقع ملت بزرگ ما در عرصه های مختلف نتوانستند به اهداف شیطانی خود برسند.

 محسن کشاورز؛ با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل، تلاش های آمریکا و برخی کشورهای حامی رژیم جعلی صهیونیستی، برای بقای این رژِم غاصب را بی نتیجه خواند و گفت: پیروزی از آن مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین خواهد بود.

وی در ادامه سخنانش، صنف ارایشگران را افرادی زحمت کش دانست و افزود: اغلب فعالان این حوزه در خانواده هایی وارسته و متدین تربیت شده و رشد کرده اند و با عمل و رفتار خود این را اثبات کرده اند. ما هفته ای نیست که در مراجع قضایی پرونده نداشته باشیم و علت آن هم این است کشاورز تاکید کرد اصناف و آرایشگاه های غیر مجاز که   درچارچوب قانون کار نمی کنند و نسبت به هشدار ها بی توجه هستند  پلمب می کنیم و در عین حال از اصناف قانونمند حمایت می کنیم و مشکلات شهرداری، دارایی و بیمه ای را پیگیری می کنیم.

 

فرمانده حوزه بسیج اتاق اصناف ری:

 مهم ترین   مشکل   اصناف ، آگاهی نداشتن   در خصوص قوانین کار و تامین اجتماعی است

 

بقائیان فرمانده بسیج شهدای اصناف شهرستان ری در همایش عفاف و حجاب و کارگاه آموزش سواد رسانه ویژه اتحادیه ارایشگران زنانه شهرستان ری از آمادگی بسیج شهدای اصناف برای انجام مشاوره های کارگری و تامین اجتماعی برای همه اصناف خبر داد.

بقائیان گفت: مهم ترین موضوعی که موجب بروز مشکلات برای اصناف است، نداشتن آگاهی در خصوص قوانین کار و تامین اجتماعی است.

وی اظهار داشت: خیلی از پرونده های هیات های بدوی به دلیل ندانستن حداقل های قوانین است. بقائیان گفت: حوزه بسیج اصناف آمادگی دارد در موزد قانون کار و تامین اجتماعی به صورت رایگان مشاوره بدهد و کارگاه های آموزشی ویژه صنوف برگزار کند.

فرمانده حوزه بسیج اتاق اصناف ری یکی از مواردی که به تشکیل پرونده قضایی ختم می شود را اجاره صندلی عنوان کرد و افزود: اگر برای این کار قرار داد منعقد نشود قانونی نیست اما درصورتی که قرار داد مکتوب داشته باشید طبق ماده 158 قانون کار در صورت داشتن قرار داد کارگری و کارفرمایی؛ تمامی حقوق و مزایا به شاکی تعلق می گیرد و قانون جرایم سنگینی لحاظ خواهد کردو از حساب شما برداشت خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار