خبرهای داغ:
آهکی خبر داد

آمادگی کامل راهداری برای مقابله با بروز بحران‌های احتمالی

همدان-مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان از آمادگی کامل عوامل راهداری همدان برای مقابله با بروز بحران های احتمالی سیل و... خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۹۵۰۴
|
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهرداد آهکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های فرا نرمال در استان و احتمال وقع پدیده سیل و ... تمام تدابیر و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی همدان و استان‌های همجوارانجام شده است.

وی افزود: در همین راستا این اداره کل با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از قبل نسبت به تهیه لوله‌های کاروگیت و تحویل لوله‌ها به شهرستان‌های تابعه برای استفاده در مواقع بحرانی و تعریض پل‌ها و چند دهانه آبرو اقدام کرده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه انعقاد قرارداد با پیمانکاران مربوطه بمنظور ساخت و تحویل باکس بتنی برای استفاده مواقع بحرانی نیز انجام شده است، ادامه داد: یکی از برنامه‌های ویژه این اداره کل پایش وضعیت پل‌ها و آبروها بعد از هر بارندگی است که این اقدام می‌تواند نقش موثری در شناسایی، رفع به موقع خرابی‌ها و آب شستگی‌های احتمالی پل‌ها و آبروها را در پی داشته باشد.

وی افزود: پایش، کنترل و آب دهی  ۹ هزار و ۲۸۱ دستگاه پل و آبرو استان همدان برای ثبت در سامانه جامع BMS انجام شده است به طوری که وضعیت آب دهی تمام پل‌ها و آبرو استان قابل پیش بینی است.

آهکی گفت: امسال برای اولین بار ۹ اکیپ با استفاده از ۳ دستگاه بیل مکانیکی و ۶ دستگاه بیل بکهو در نقاط مستعد سیل استان مستقر شده‌اند و همچنین یک هزار و ۸۰۰ دستگاه پل و آبرو تنقیه و لایروبی شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات