خبرهای داغ:
بصیری‌ محمدپور خبر داد

احیای واحدهای راکد دامداری در استان همدان

همدان-مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان از احیای واحدهای راکد دامداری استان خبر داد و گفت: ۷۰ درصد واحدهای راکد حوزه امور دام از نبود نقدینگی رنج می‌برند.
کد خبر: ۹۵۴۹۳۶۰
|
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عادل بصیری‌ محمدپور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه امور دام اقداماتی در راستای افزایش تولید صورت گرفته است، اظهار کرد: اهم این اقدامات به منظور احیا و ارتقاء بخشی به واحدهای راکد و نیمه راکد است.

وی افزود: در این بخش مشکلات و موانع واحدهای راکد را پیگیری می‌کنیم و احیای واحدهای نیمه فعال در گام نخست و در گام دوم واحدهای راکد در دستور کار است اگرچه ۷۰ درصد واحدهای راکد حوزه امور دام از نبود نقدینگی رنج می‌برند.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه یادآور شد: پروژه‌های افزایش تولید، کاهش تلفات و بهینه‌سازی واحدهای دامداری نیز با قید اولویت در استان در حال اجرا است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بلوک کامل خوراک دام سبک بر پایه پسماند در قالب جدید در اختیار دامداران قرار گرفته است اضافه کرد: این خوراک در راستای تامین نیاز دام و افزایش تولید به دامداران به طور یارانه‌ای اختصاص پیدا می‌کند.

بصیری‌ محمدپور با بیان اینکه ۷۱ تن و ۲۵۰ کیلوگرم میزان خوراک کاملی است که باید در استان توزیع شود خاطرنشان کرد: تاکنون نیمی از این میزان در اختیار دامداران قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به توزیع یارانه‌ای این خوراک و استقبال دامداران گفت: افزایش باروری، کاهش هزینه‌های نهاده‌ها و مکمل غذایی از مزایای دیگر این خوراک است.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: این خوراک بر پایه پسماندهای میوه و ضایعات کشاورزی زیر نظر اعضای هیأت عملی دانشگاه‌ها تولید می‌شود و ارزش غذایی آن به واسطه آزمایش‌های مکرر قابل توجه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار