جلسه هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج هنرمندان به ریاست دکتر سید محمد حسینی؛ معاون پارلمانی رئیس جمهور و با حضور اعضا هیئت اندیشه‌ورز برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۹۲۵۸
|
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ جلسه هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج هنرمندان امروز (چهارشنبه ۳ آبان)  به ریاست دکتر سید محمد حسینی؛ معاون پارلمانی رئیس جمهور و با حضور اعضا هیئت اندیشه‌ورز برگزار شد.

برگزاری جلسه هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج هنرمندان با ریاست دکتر سید محمد حسینی

طی این جلسه دکتر جواد جمیری؛ ریاست سازمان بسیج هنرمندان؛ ضمن خیر مقدم به حاضران و گرامیداشت میلاد امام حسن عسکری (علیه السلام)؛ گزارشی از نقش‌آفرینی سازمان بسیج هنرمندان در سال ۱۴۰۲ ارائه کردند و از اهم فعالیت‌های انجام شده به تجلیل و حمایت از هنرمندان شاخص، اجتماع سراسری انجمن‌های هنری و ادبی با حضور ۳۰۰ نفر از هنرمندان شاخص و اعلام حمایت هنرمندان از حریم قرآن، رویداد سراسری گذر هنر (نمایش‌های خیابانی) و ... اشاره نمودند.

دکتر سید محمد حسینی؛ معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن تقدیر از زحمات دکتر جمیری، با بیان نکات روز جامعه خصوصا مسئله‌ی غزه و جنایات رژیم اشغالگر قدس؛ بر اهمیت نقش‌آفرینی هنرمندانه در جهاد تبیین برای به تصویر کشیدن جنایات رژیم غاصب صهیونیسم و حمایت از مردم مظلوم غزه تاکید کردند. ایشان همچنین حضور هنرمندان در دانشگاه‌ها، مدارس و در بستر جامعه برای رشد و اعتلای جامعه را تاثیرگذار دانستند.

دکتر قنادیان؛ ریاست اسبق سازمان بسیج هنرمندان ضمن تاکید بر حضور هنرمندانه در جهت نشاط جامعه و ایجاد بستر مناسب برای تولید کارهای مختلف هنری در جهت رشد، اعتلا و اقناع جامعه ضروری دانستند و بر نقش‌آفرینی فرهیختگان هنری و ادبی با تشکیل شبکه‌ی روشنگری با تبیین هنرمندانه تاکید کردند.

دکتر پرویز فارسیجانی؛ کارگردان برجسته و عضو انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان، ایجاد بستر مناسب برای عرضه‌ی مناسب تولیدات هنری و ایجاد تحول در ارائه‌ی محتوا و پرهیز از شعار و کلیشه را مهم برشمردند و برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و رویداد‌های هنری را جوان‌پسند، تحولگرا و تاثیرگذار دانستد.

برگزاری جلسه هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج هنرمندان با ریاست دکتر سید محمد حسینی

حبیب الله بهمنی؛ کارگردان برجسته و عضو انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان بر لزوم وجود استراتژی مناسب برای شناسایی معضلات جامعه، سازماندهی و منسجم کردن هنرمندان در صحنه را مورد تاکید قرار دادند.

در این جلسه سایر اعضا نیز به بیان نکته نظرات و راهکارهای عملی جهت ضرورت ورود هنر به مقوله تبیین پرداختند

ارسال نظرات
آخرین اخبار