نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مردمی بودن دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در برنامه ریزی‌ها علاوه بر نقش بنیادین امداد غیبی الهی باید به نقش آفرینی مردم و مردمی بودن دفاع مقدس توجه کافی شود چرا که از اصول اصلی غلبه بر دشمن بود.
کد خبر: ۹۵۴۸۷۴۹
|
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت کنگره ملی 10هزار شهید استان، با اشاره به اینکه جانبازان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا اسوه‌های زنده ایستادگی در راه حفظ آرمان‌های اسلام و انقلاب هستند اظهار داشت: سنگر سازان بی سنگر جهاد سازندگی نیز در دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند که باید به این نیز پرداخت شود.

وی افزود: دفاع مقدس نشان داد اگر ملت و مسئولان با هم همدل و هم صدا باشند با دست خالی هم می‌توانیم به دشمن غلبه کنیم که در دفاع مقدس این مهم را به چشم دیدیم.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه همه باید بدانند اگر اختلافی میان ارتشی‌ها و سپاهیان اسلام وجود داشت هرگز حماسه‌های بزرگی که در دفاع مقدس بدست امد را شاهد نبودیم گفت: یکی از رموز موفقیت عملیات‌های مختلف وحدت بین نیرو‌ها وفرماندهان بود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: در دویست سال اخیر هر گاه جنگی در ایران پیش امده یک بخشی از این خاک به دست دشمن افتاده، اما تنها جنگی که حتی یک وجب از خاک به دست دشمن نیفتاد جنگ ایران وعراق بود این مسئله مهمی است.

 حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت برجسته سازی نقش حمایتی بسیاری از کشور‌های عربی و غربی از عراق تاکید کرد و گفت: در کمیته‌ها باید این موضوعات مهم را نمایان کنیم چرا که تجهیزات و امکانات اطلاعاتی این‌ها در اختیار صدام بود و نباید از این‌ها غافل شویم.

وی همچنین برجسته سازی نقش کروهگ منافقین در حمایت از صدام با عملیات روانی و تغییر جای جلاد و شهید را دراین کنگره ضروری خواند و گفت: شهدای مدافعان حرم و شهدای مدافع امنیت نشان دادند حماسه ۸ سال دفاع مقدسرزمندگان اسلام به فراموشی سپرده نشده و زنده است. 

 دبیر کل کنگره ملی ده هزار شهید استان هم گفت: اقدامات شایسته برای برگزاری این کنگره صورت کرفته، اما قبل از اجرای کنگره دیداری با مقام معظم رهبری داریم و برپایی نمایشگاه در انجا صورت می‌گیرد که ضرورت دارد تلاش مضاعف در حداقل زمان صورت کیرد.

 سردار عباسقلی زاده افزود: برگزاری این کنگره باید در شان استان و انتظارات رهبرمعظم انقلاب باشد، در همین راستا باید مسئولان پایک ار بیایند، امید داریم در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه راه شهیدان عمل کنیم و به یک الگو در برگزاری اینگونه مراسم‌ها در کشور تبدیل شویم.

نصراله زاده؛ رییس کمیته دانشگاهیان استان نیز گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری سامدون با حضور دانشجویان دانشگاه‌های مختلف، برگزاری جشنواره‌های فرهنکی و ادبی ویژه دانشگاهیان با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری جشنواره فرهنگی اشک‌ها و لبخند‌های دفاع مقدس و چندین برنامه ارزشمند دیگر که از اقدامات این ستاد واز برنامه‌های ذیل کنگره ملی ده هزار شهید استان است.

 رییس کمیته شهرستان‌های کنگره ملی ده هزار شهید استان  نیزگفت: در تمامی شهرستان‌ها کمیته تشکیل شده و اقدامات و برنامه‌های این‌ها رصد می‌شودو تا کنون انصافا برنامه‌های ارزشمندی برگزار شده است.

تراب محمدی؛ افزود: فضا سازی در تمامی شهر‌های استان انجام شده و دیدار با خانواده معظم شهدا از اولویت‌های این برنامه‌ها است، جشنواره‌های مختلف هنری، ورزشی و میز‌های خدمت از دیگر برنامه‌های جنبی ما است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار