آیین افتتاح مرکز آموزش خیاطی و طراحی دوخت و صنایع دستی ویژه زنان سرپرست خانوار در قالب طرح راهبری شغلی با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران در اداره اسلامشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۸۱۵۶
|
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در آیین افتتاح مرکزآموزش خیاطی و طراحی دوخت شهید نیری اداره کمیته امداد اسلامشهر ضمن محکوم نمودن جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین اشغالی، گفت: خون بر شمشیر پیروز است و پیروزی نزدیک است.
وی افزاد: خدمات کمیته امداد و خدمات خیّران، هم اثربخش است و هم جلوه خوبی دارد و در راستای اهداف این نهاد است.
پرپنچی با بیان اینکه یکی از راه های ریشه کن کردن فقر آموزش، ایجاد کار، کاریابی و تولید است، بیان کرد: سال گذشته از محل طرح های اشتغال برای 15 هزار و 300 فرصت شغلی اجرا شد.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران، افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز با اجرای طرح های اشتغال برای برای حدود 3 هزار و 800 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی عنوان کرد: سال گذشته متقاضیان برای دریافت بالغ بر 1200 میلیارد تومان به بانکها معرفی شدند و از ابتدای امسال نیز برای پرداخت 2 هزار و 450 میلیارد تومان متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند.
پرپنچی تصریح کرد: پس از بررسی و تصویب طرح معرفی به بانک اولین گام در راستای ارائه تسهیلات است و در گام های بعدی با توجه به تسهیلات پرداخت شده و اجرای طرح،فعالیت های اجرایی مجریان طرح اشتغال بررسی و در صورت لزوم راهنمایی های لازم ارائه می شود.
 مدیرکل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد: ما علاقه مند هستیم مددجویان از خدمات معوض بهره مند شوند تا از کمک های بلاعوض، چرا که کمک های معوض موجب افزایش عزت نفس و احساس سربلندی برای جامعه هدف خواهد بود.
وی به نقش مددکاران در شناسایی نیازمندان و مستعدان اشتغال اشاره کرد و گفت: حوزه مددکاری و فرهنگی تأثیربسزایی در شناسایی نیازمندان و مستعدان شغل دارند و امید است با اقدامات اجرایی در جهت توانمندی خانواده های تحت حمایت شاهد خوداتکایی هر چه بیشتر خانوارهای تحت حمایت باشیم.
مهدی سامانی، رئیس اداره کمیته امداد شهرستان اسلامشهر نیز به هم افزایی با مرکز نیکوکاری شهیداحمدعلی نیری برای ایجاد کارگاه آموزشی خیاطی و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: رشته های خیاطی، چرم دوزی، رزین و ... آموزش داده می شود.
وی افزود: در هر دوره آموزشی بالغ بر 60 نفر از این کارگاه ها آموزشی با همکاری اداره فنیو حرفه ای شهرستان بهره مند می شوند.
سامانی خاطرنشان کرد: تلاشمان براین است این آموزش ها منجر به شغل و درآمد پایدار برای خانواده های تحت حمایت شود.
انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار