انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در «غزه» بیانیه صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۴۸۱۳۵
|
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۲

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ بیانیه انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در «غزه» بیانیه صادر کرد. 

متن این بیانیه  بدین شرح است:

--------------

بسم الله الرحمن الرحیم

«اگر از تو درباره غزه پرسیدند
پس بگو:
در آنجا شهیدی است
که شهیدی آن را حمل می‌کند
و شهیدی از وی عکس می‌گیرد
و شهیدی او را بدرقه می‌کند
و شهیدی بر وی نماز می‌خواند.»
(محمود درویش)

عملیات مقتدرانه و افتخارآفرین «طوفان ‌الاقصی»، طوفانی برخاسته از آه ملتی مظلوم و ستم دیده بود. طوفان سهمگینی که هیمنه و اقتدار پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی را فرو ریخت و به جهانیان ثابت کرد که اسطوره شکست ناپذیری اسرائیل غاصب دروغی بیش نیست.
«طوفان الاقصی» تجسم بغض فرو خورده ملتی است که با تحمل ناگزیر بیش از هفت دهه آوارگی، با توکل بر خدا برای بازپس گیری حق مسلم خویش که زندگی در سرزمین مادری است، قیام کرده است.
مقاومت و ایستادگی قابل ستایش مجاهدان فلسطینی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، بشارت فردایی روشن و «فتحی قریب» است.
موج تحولات اخیر در فلسطین اشغالی که با خیزش و اتحاد نیروهای مقاومت آغاز شده، مبین شکست سیاست سکوت و سازش و در حُکم دمیدن روحی دوباره در کالبد انقلاب فلسطین است. در این شرایط، میدان دادن به این رژیم غاصب توسط کشورهای غربی علاوه بر به مخاطره انداختن صلح جهانی، بی اعتنایی این رژیم اشغالگر به قطعنامه های سازمان ملل و ادامه سیاست های نژادپرستانه را به دنبال خواهد داشت.
مرور حوادثی که امروز در غزه می‌گذرد، بیانگر توحش و ددمنشی رژیمی ضد انسانی و کودک کش است. حملات وحشیانه به اماکن غیرنظامی، مساجد، مدارس، دانشگاه ها، بیمارستان‌ها و قطع سوخت و آّب و برق مصداق بارز نسل کشی و جنایت علیه بشریت است.
در شرایط فعلی، رسالت ذاتی و انسانی مجامع و نهادهای بین المللی و حقوق بشری، پرهیز از بی تفاوتی در قبال جنایات اسرائیل، به منظور استیفای حقوق ملت فلسطین و مجازات اشغالگران است. 
ما انجمن های ادبی سازمان بسیج هنرمندان با دعوت از همه آزادگان جهان و اصحاب فکر و فرهنگ برای حمایت قاطع از ملت مظلوم فلسطین، ضمن تاکید بر حق ذاتی و مشروع آنان در دفاع از خود در برابر وحشی گری‌ها و جنایات شنیع رژیم اسرائیل، بر ضرورت عزم و اقدام عاجل جهانی برای توقف اقدامات ضدبشری این رژیم غاصب تأکید می کنیم و معتقدیم برقراری آرامش و صلح پایدار در فلسطین جز با پایان اشغالگری، بازگشت آوارگان، تعیین نظام آینده فلسطین بر اساس همه پرسی و در نهایت تشکیل دولت یکپارچه فلسطینی به پایتختی قدس شریف، به سرانجام نخواهد رسید.
با آرزوی پیروزی نهایی و آزادی فلسطین و قدس شریف: « نصر من الله و فتح قریب».

(انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان)

ارسال نظرات
آخرین اخبار