ثبت جهانی روستای کندوان

تبریز- روستای صخره ای کندوان توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در حاشیه بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی این سازمان به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین روستاهای جهانی گردشگری ثبت شد.
کد خبر: ۹۵۴۸۱۱۲
|
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، روستای هفت هزار ساله صخره‌ای کندوان با کران های سنگی بکر و دست کند و زیبایی های زندگی شبه غارنشینی از جاذبه های طبیعی و تاریخی کشورمان در آذربایجان شرقی محسوب می شود.

این روستا در ۶۲ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار گرفته و به سبب ویژگی معماری صخره ای و بافت مخصوص آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و بیش از هفت سال بود که در نوبت ثبت جهانی شدن یونسکو قرار داشت که در یست‌وپنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در تاشکند پایتخت کشور ازبکستان، روستای کندوان آذربایجان شرقی به عنوان برترین روستای گردشگری جهان به ثبت رسید.

معرفی روستا در سطح بین‌المللی به عنوان نمونه‌ برجسته مقصد گردشگری، ارائه گواهی امضا شده توسط دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، دارا شدن فضایی برای تبادل تجربیات و آموزش، امکان شرکت در رویدادهای مرتبط با توسعه روستایی و گردشگری و در نهایت معرفی کشور صاحب روستا در ابعاد و زوایای مختلف گردشگری از ویژگی های این روستاست.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار